Juba nädal aega on hoidnud reisihuviliste eestlaste meeli ärevil Soome internetireisibüroo Supersaver.fi uskumatu pakkumine: Finnairi lennupiletid Tallinnast Helsingi kaudu Indiasse Delhisse ja tagasi koos kõigi maksudega on kõigest 174 eurot (2723 krooni). Ja seda samal ajal, kui Finnairil endal on käigus sooduskampaania, kus samale lennule ja samaks ajaks on võimalik piletid soetada veidi enam kui 5000 krooni eest.

Supersaver.fi reisibüroo omanik on Soome firma OY SRG Finland AB, millele kuulub ka teine samalaadset ülisoodsat hinda pakkuv internetireisibüroo Töölön Matkatoimisto ehk Toolo.fi. Viimati mainitu kogus 2005. aastal tuntust sellega, et pankrotistus, võttis allakäigul kaasa 10 000 soomlase reisiraha ning SRG ostis ta pankrotivarana üles.

Vaja Soome aadressi

Ajakirjandusliku eksperimendi korras broneerisin firma veebilehel juulikuuks piletid Delhi lennule. Kõik sujus ladusalt, ostu eest tasusin krediitkaardiga. Ainuke nüanss oli see, et andmetesse tuli märkida toimiv postiaadress Soomes. Kogu protseduuri lõppedes tuli aga väga kiiresti e-posti aadressile kinnitus reisijate nimede, lennuaegade ja broneeringu numbriga. Supersaveri kinnitusel piisab sellest numbrist ning India viisaga passist, et lennujaamast Finnairi kassast vahetult enne lendu piletid lunastada ja muretult lennukile astuda. Samas külvas segadust firma teenustingimustes olev klausel, mis ütles, et piletihinnad ja kohad tuginevad lennufirmade infosüsteemidest saadud infole ning firma jätab endale õiguse võtta piletiostjaga 48 tunni jooksul ühendust, kui lennuhind või kohtade olemasolu erineb broneeringust.

Ehkki broneering registreeriti ka rahvusvahelises reisiinfosüsteemis Amadeus, tundus kogu lugu ometi natuke liiga ilus, et olla tõsi. Nii saigi pöördutud Finnairi ametliku Eesti-esindaja Estraveli poole.

Estravel möönis, et broneering on olemas, aga piletite olemasolu kohta info puudub. Ka ei näinud andmebaasist seda, kas piletid peaks olema paberkandjal või e-piletina.

Estraveli asepresident Mauri Saarend leidis loogika sellest, et reisibüroo müüb Finnairi pileteid lennufirma enda hindadest soodsamalt. “Finnairi maksupoliitika tõttu sõltub pileti hind oluliselt selle välja kirjutamise riigist. Soomest ostetud piletile lisanduvad maksud on pikemate lendude puhul oluliselt väiksemad kui Eestist ostetud piletitel. Vahe võib olla tuhandeid kroone,” ütles ta.

Samamoodi ei saadeta selliste lendude puhul, erinevalt näiteks odavlendudest, tema sõnul kliendile koos broneeringu kinnitusega kohe e-kirja teel e-pileteid. Piletid tuleb reisibürool “välja kirjutada” ühe päeva jooksul pärast broneeringut. Kui kiiresti nad peavad need kliendile saatma, pole reglementeeritud. “Soovitan saada müüjalt kinnituse, et piletid on olemas. Hiljem lennujaamas asjaajamine ei pruugi edukalt lõppeda,” märkis Saarend. 

Saarendi sõnul pole tal Supersaver.fi-ga kogemusi.

Firma vaikib saladuslikult

•• Supersaver.fi infotelefon lasi eile helistajal korduvalt ja pikalt ootereÏiimil istuda. Firmale läkitatud e-kiri jäi vähemalt eile vastuseta.

•• Üks Delhi lennule pileti ostnud eestlane sai aga sel nädalal firmalt kirja teel tagasisidet, et lennu soodne lõpphind peab paika ja tegemist ei ole mingi triki ega eksitusega. Firma väidab end olevat ka rahvusvahelise õhutranspordiassotsiatsiooni IATA akrediteeritud agent.

•• Kuna Supersaver.fi on üks väga paljudest internetireisibüroodest, ei oska keegi selle kohta eriti midagi kosta. “Ma kuulen sellest esimest korda. Aga ma ei ole ka muidugi mingi müügiinimene,” tunnistas ka Finnairi pressiesindaja Usko Mäettä.

•• Reisiportaali Trip.ee foorumites on firma kohta kogemusi vahetatud mullu suvel ja novembris – eranditult on tagasiside olnud positiivne. Väidetavalt on Supersaver.fi portaali kaudu ostetud ka odavaid pileteid Lufthansa ja SAS-i lendudele.