„Need seitse aasta on möödunud nii ruttu, et pole õieti arugi saanud. Nende aastatega on käive kasvanud umbes 15 korda, ravipäeva hind selle juures vaid kaks korda. Olematust kasumist esimesel aastal oleme jõudnud 15 miljoni kroonise kasumini aastas,” ütles Toila Sanatooriumi omanik Sulev Reelo.



Seitse aastat tagasi kui alustati, oli sanatooriumi käive esimesel aastal umbes 5 miljonit krooni ja kahjumiks kirjutati 0,8 miljonit krooni. Lõppenud aastast kokkuvõtteid tehes ulatub käive aga umbes 75 miljoni krooni kanti. Arvud näitavad, et nende aastatega on käive kasvanud 15 korda.



Sellise edu juures on tähelepanuväärne, et seitse aastata tagasi pakuti Toila Sanatooriumis kliendile ravipäeva koos toidu ja majutusega umbes 290 krooni eest. Soodushinnaks oli siis 250 krooni. Tänaseks on ravipäeva hind kallinenud jämedalt arvutades vaid kaks korda.



Algselt oli Toilas asuv sanatoorium AS Eesti Põlevkivi struktuuriüksus, mis pakkus profülaktilist ravi rasket ja tervistkahjustavat tööd tegevatele kaevuritele. Nii valmiski 1989.aastal Toilas, looduslikult kaunis piirkonnas, spetsialiseeritud ravikompleks, kus olid loodud kõik vajalikud tingimused tervise taastamiseks, haiguste ennetamiseks ja puhkuseks.



AS Toila Sanatoorium asutati AS Eesti Põlevkivi jagunemisel (2000.a). Oma seitsme tegevusaasta jooksul on Toila Sanatooriumisse investeeritud umbes 50 miljonit krooni, ehk summa, mis ületab kümnekordselt selle ostuhinna. „Näeme, et kõik arvud on kasvanud üle kümne korra – kasum, käive, investeeringud. Ainus asi, mis ei ole nii kiiresti kasvanud, on ravipäeva hind,” lisas Reelo.



Edu saladuseks peab Reelo seda, et alustati praktiliselt tühjast kohast ja ka seda, et kõik ettevõtte töötajad olid huvitatud headest tulemusest. Teiseks edu võtmeks oli see, et orienteeriti kohalikule - Eesti – turule. „Kohe avamise aastal alustati reklaamikampaaniaga, millega kutsuti Toilata avastama nö kohalikke kliente. Meie motoks oligi siis, et kõige tähtsam klient on meie jaoks eestimaalane. Selle juures oli äärmiselt oluline just see, et kogu kollektiiv orienteerus positiivse lõpptulemuse saavutamisele.”



Tänu esimesel aastatel seatud sihtidele ongi jäänud püsima arusaamine, et Toilas puhkavad põhiliselt eestimaalased, kohalikud inimesed. See ongi ehk Toila Sanatooriumi kolmandaks edu saladuseks – pole unustatud kohalikke elanikke. Neljandaks oli ehk Spa’de uudsus – tol ajal polnud neid eriti palju ka Soomes, veel vähem Eestis.



Toila Sanatooriumile lisas populaarsust ka umbes kaks aastat tagasi avatud Termid. Kuuest saunast koosnev saunade komplekt koos basseiniga oli nii uus asi, et seda käidi vaatamas nii Soomest, Venemaalt kui ka Rootsist. Termidesse tehtud investeering suurendas oluliselt ka sanatooriumi klientide arvu.



„Kokkuvõtlikult võibki öelda, et meie edu saladuseks on see, et käime ajaga kaasas ja teeme pidevalt uuendusi, mis aitavad siia uusi kliente meelitada ja vanu hoida. Alanud aasta toob endaga aasa samuti mõned üllatused meie klientidele – plaanis on rajada uus söögisaal ja ehitada boulingurajad,” rääkis Reelo.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid