„Infrastruktuuri kasutustasud on seoses kaubavedude vähenemisega tõusnud aasta jooksul umbes kolm korda,“ ütles Go Raili teates firma tegevjuht Alar Pinsel. „Praeguste kasutustasude juures ei suuda me Peterburi suunal enam rahvusvaheliste bussiliinidega konkureerida.“

„Piltlikult võiks olukorda raudteel võrrelda kinosaaliga: kui lähed kinno ja kinoomanik ütleb, et seansi hind on 1000 krooni, siis 100 filmihuvilise olemasolul maksab pilet 10 krooni ja kümne huvilise korral 100 krooni. Meie raudtee infrastruktuuri „saali“ on tänaseks jäänud väga vähe raudteehuvilisi, sestap on hinnad tõusnud üle talutavuse piiri,“ tõi Pinsel näite.

Raudtee infrastruktuuri kasutustasu arvestamise metoodika järgi määratakse igaks liiklusgraafiku perioodiks infrastruktuuri kogukulubaas. Seejärel arvestatakse kulud kuude lõikes kasutustasude peale laiali. Kui veod kokku kuivavad, tõuseb ka kasutustasu ühikuhind.

Rahvusvahelist reisijatevedu riik ei doteeri ning kulud tuleb katta piletimüügiga.

Go Rail avas Tallinn-Peterburi liini möödunud aasta 31.märtsil, kogu 2007. aasta jooksul sõitis sellel suunal 26 003 reisijat, käesoleva aasta esimesel kuuel kuul oli reisijaid kokku 22 178.

Seoses rongiliini sulgemisega koondab Go Rail 25-30 töötajat.

Go Raili Tallinn-Moskva rongiliini sulgemine ei ähvarda.