Eelmisel aastal rekordkahjumisse jäänud SASil tuleb turul ellujäämiseks kokku hoida neli miljardit Rootsi krooni, kirjutavad Dagens Industri ja Dagens Nyheter.

Kokkuhoiumeetmed on radikaalsed. „Peamine eesmärk on keskenduda nüüd sellele, mida me teeme kõige paremini – teenindada meie põhjamaist koduturgu ja meie tuumkliente, ärireisijaid,“ rääkis SASi juhatuse esimees Mats Jansson Dagens Industrile.

Lennuplaanis olevate reisisihtide arvu vähendatakse 40% võrra ja alles jäetakse ainult firmale tasuvamad marsruudid. Enim kärbitakse puhkusereiside sihtkohtade arvu ning alles jäetakse ärireiside marsruudid.

SASi lennukiparki tabab samuti harvendamine - maa peale jäetakse 10% lennukitest.

SAS võtab radikaalselt ette ka koondamise –  ametist jääb ilma 8600 inimest ehk 38% töötajaskonnast. Pärast koondamisi jääb SAS-is ja selle tütarettevõtetesse alles 14 000 töötajat.

Allesjäänud töötajad peavad leppima palgakärbetega – pilootide töötasusid on juba vähendatud, salongipersonalil seisab palgalangus veel ees.

SAS teatas eile, et müüb maha tütarettevõtted Estonian Airi, Air Greenlandi, Spiriti, Skywaysi, Cubici ja Trusti.

Varem oli juba teatatud Spanairi ja Air Balticu müügist.