Ettevõtte puhaskasum moodustas 2002. aastal 38,8 miljonit krooni. Eelmise aasta vastav näitaja oli 55,6 miljonit krooni.

Puhaskasumi vähenemine võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on seotud käesoleval aastal teostatud pikaajaliste investeeringutega kaubamärgiarendusse, seal hulgas õllede ja ning ka teiste jookide pakendi- ja tootearendusega.

Saku Õlletehase 2002. aasta netokäive moodustas 768,4 miljonit krooni, mis on eelneva aasta sama perioodiga võrreldes suurenenud kolme protsendi võrra, teatas DELFIle As Saku Õlletehase suhtekorraldusjuht Kristina Seimann.

Jookide müügimahuks kujunes 56,4 miljonit liitrit, mis on kaks protsenti enam, kui eelnenud aastal. Eelnenud aasta vastav näitaja oli 55,6 miljonit krooni.

2002. aastal on ettevõte investeerinud 56,3 miljoni krooni ulatuses tootmisseadmete ja tehnoloogia uuendamisesse kvaliteedi, võimsuste ja efektiivsuse tagamiseks.

Ettevõte tegi aktsionäride üldkoosolekule ettepaneku maksta netodividende viis krooni aktsia kohta.

Saku Õlletehase juhatuse esimehe Cardo Remmeli sõnul on ettevõte eelmise aasta jooksul uuendanud pea kõik oma tähtsamad õllesarjad.

Kaubamärgiarendustega seotud investeeringute aluseks on olnud tooteportfelli analüüs, osa toodete ümberpositsioneerimine ning keskendumine premium ning keskklassi eriõllede kategooriale.

EMORi uuringu Brand Track 2002 andmetel on Saku Originaal Eesti õlletarbijate eelistatuim õllemark.

Õlut müüs Saku Õlletehas eelmisel aastal kokku 49,4 miljonit liitrit, olles seega Eesti suurim õlletootja.

Ettevõte jätkas laienemist teiste jookide turul, samuti eesmärgiga eelkõige premium ja keskklassi toodete turgudel. Ettevõtte 2002 aasta jookide müügimahuks kujunes 56,4 miljonit liitrit, mis on 2% enam kui eelnenud aastal.

Saku Õlletehas sisenes augustis long dringi turule uuenenud pooleliitrise purgitootega Saku Gin Long drink, mis saavutas nelja kuuga 10 protsenti turust.

Saku siidrisari Kiss kasvatas oma turuosa aasta kokkuvõttes akumuleerituna poole turupunkti võrra. Müügimahu suurenemisele aitas kaasa suvel turule toodud pooleliitrine Kiss purgi siider, millega saavutati suveperioodil 22-24 protsenti siidriturust.

Saku Õlletehase karastusjookide müük 2002 aastal oli 8% suurem kui eelnenud aastal, omades keskmiselt 4% kogu karastusjookide turust.

Ettevõtte poolt müüdud liitritest moodustas eksport 9%, seda peamiselt teistesse Balti riikidesse ja Soome, väiksemal määral USA-sse ning Jaapanisse.

Eksportartikliteks olid põhimark Saku Originaal, Saku Tume ning Porter, samuti mineraalvesi ja siider.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid