Eile avati 28 uue rongi ostmiseks korraldatud riigihanke kvalifitseerimisdokumendid ning selgus, et konkursil soovib osaleda neli tootjat. Elektriraudtee Nõu-kogude-aegse raudteeveeremi soovivad välja vahetada Poola ettevõte Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding, Stadler Bussnang AG 1 Šveitsist, Hispaania Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A ning Prantsuse emafirmale kuuluv Alstom Transport Germany GmbH.

Kõik neli firmat kuuluvad oma valdkonnas Euroopa tipptegijate hulka. Alstomi ning Stadleri toodang peaks tuttav olema näiteks neile, kes on rongiga sõitnud Soomes. Ent ka Poola ettevõte on rahvusvahelise kaliibriga tootja ning on tarninud ronge muu hulgas Itaaliasse. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles aga sõlmis hiljaaegu lepingu 20 diiselrongi tarnimiseks Põhja-Iirimaale.

Riigihankega soovib Elektriraudtee osta 18 elektrirongi ja kümme diiselrongi, mis peaks kokku maksma minema 1,3 miljardit krooni. Lõviosa rahast tuleb Euroopa Liidust, riigieelarves on rongide ostmiseks ette nähtud 195 miljonit krooni.

Valik tehakse jaanuaris

Riigihanke komisjon teeb otsuse osalenud ettevõtete kvalifitseerimise kohta augusti jooksul. Lisaks muudele kriteeriumidele huvitab riigihanke komisjoni see, kas pakkujal on olemas kogemus Eesti kliimasse sobivate rongide tootmises. 

Hanke ajakava kohaselt sõl-mitakse leping reisirongide soetamiseks järgmise aasta alguses. Uued elektrirongid saabuvad Eestisse aastatel 2012–2013 ning diiselrongid 2013–2014.