Google kavatseb käivitada niinimetatud First Click Free programmi, mille alusel ergutatakse online’i lugejaid end registreerima või uudisetootjale maksma pärast viie sama meediaettevõtte, näiteks CNN, artikli lugemist päevas, vahendas Reuters.
"Kui ajalehed taotlevad oma online’ile ligipääsu maksustamist, siis mõned uudisetootjad on küsinud: Kas me peaksime kehtestama tasud või hoidma oma artikleid Google News’is ja Google Search’is?" põhjendas uut programmi Google’i ärijuht Josh Cohen, kelle arvates võivad ettevõtted kasutada mõlemat varianti, kuna need ei välista teineteist.
First Click Free programmi järgi nõuab meediaettevõte lugejalt registreerimist või tasu, kui ta klikib sama väljaande mõnele artiklile samal päeval kuuendat korda, vahendas BBC.
Mitmed suured meediaväljaanded on Google’ile aga heitnud ette oma uudiste ärakasutamist.
Financial Times’i juht John Ridding tervitas seetõttu Google’i ettepanekut: "Ma peaks seda liikumiseks õiges suunas."
Google’i suhted meediaettevõtetega, kes juba praegu nõuavad oma uudiste eest tasu, on olnud üsna komplitseeritud, kuna sellistele uudistele on ka otsingumootori juurdepääs raskendatud. Samas on mõne väljaande tasulisi uudiseid Google’i kaudu võimalik tasuta lugeda, mistõttu majanduskriisi tõttu just keerulises olukorras olevad trükiväljaanded leiavad, et Google kasutab nende tooteid mitteõiguspäraselt.