„Sain inspiratsiooni sellest, et tegime omale eelmisel suvel uue kontori ning see kukkus üllatavalt lahe välja,” põhjendab veebiagentuuri OKIA loovjuht Kaupo Kalda asjaolu, miks ta on OKIA blogi inspiratsioonirubriiki „Disainisahtel” üles riputanud ülevaate inspireerivatest töökeskkondadest, sealhulgas Tanki ja OKIA uuest ühisest kontorist Tallinnas Baltika kvartalis.

Sügisel alustanud postituste seeria andis esmalt ülevaate välismaistest põnevalt ja omanäoliselt sisustatud kontoritest, neile lisandusid ülesvõtted OKIA sisekujundusest. Läinud nädala lõpust aga saab blogi vahendusel vaadata Eesti tähelepanu-väärsemaid büroosid. See sai teoks tänu Kaupo Kalda üleskutsele ning tegemist on vaid nende kontoritega, mille töötajad ise on oma tööruumide sisekujundust piisavalt põnevaks ja eksponeerimist väärivaks pidanud.

Nii saab internetileheküljel www.okia.ee pilgu peale visata näiteks reklaamiagentuuride Age McCann ja Adell Taevas värviküllastele kontoritele ning loovagentuuri Velvet Creative Alliance ja branding-agentuuri Brand Manual bürooruumidele. Kokku järgis Kalda üleskutset 11 ettevõtet. „Tegelikult uskusin ma, et Eesti kontoreid tuleb rohkem. Tegin kõvasti üleskutset ja kuna blogi palju loeti, oskan järeldada, et meie inimesed ise pole vaimustunud oma kontoritest, et neid demonstreerida,” märgib Kalda.

Kaupo Kalda ise on küll sisearhitekt Tiina Tengi kujundatud uue kontori sisustusest sisse võetud. OKIA ja Tanki ruumides mängib päeval muusika, puuris sahistab küülik, akvaariumis ujuvad kalad ning kööginurgas valmistatakse süüa. Avatud planeeringuga büroo seinad on saanud ilme hööveldamata laudade, vineeri ja roostekarva värvitud metalli abil.

Kalda sõnul on nende kontori kohta öeldud palju kiitvat, kiidusõnu lausub ta ka blogis demonstreeritavate büroode kohta. Igal neist on oma nägu ning ükski ei sarnane harjumuspäraste ripplae ja lamellkardinatega kontoriruumidega.

„Kui aeg-ajalt satud büroosse, mis näeb vana ja väsinud välja, kus nõupidamiste ruum on kaks korda kaks meetrit, siis tajud, et ise ei tahaks küll sellises kohas töötada. Arvan, et iga inimene on vahel tundnud, et ei taha täna tööle minna, aga inspireeriv töökeskkond on üks asjaolu, mis seda tunnet leevendab,” usub Kalda. „Ettevõtte juhtidele soovitaks oma inimestest rohkem hoolida sel moel, et teha neile inimväärsed kontorid ilmetute ja masendust tekitavate asemel. Inimesed on sellises keskkonnas rõõmsamad ja lõppkokkuvõttes töötavad paremini.”

Reklaamiagentuuri Age McCann juht Janar Toomesso märgib, et oktoobris, kui ettevõte pealinnas Rotermanni kvartalisse uutesse ruumidesse kolis, oli selge, millist bürood nad omale tahavad: moodsat ja kodust. Sisekujundajatena kaasas ettevõte sisearhitektid Kerli Valgu ja Tomomi Hayashi.

Firma väärtused kontorisse

Age McCanni kontoris on töötajad klaasseinte ja puitustega kabinettides, sisekujunduses on kasutatud palju vineeri ja soojas toonis värve. Arvukalt on eraldi koosoleku- ja mõtlemisnurgakesi, kontorisüdamesse on paigutatud magnettahvliga sein, kuhu iga töötaja saab oma infot üles riputada. „Soodustab kontoris mitteformaalset infovahetust,” selgitab Toomesso tahvli otstarvet. Kontori ukse taga mängib vaikne muusika ning büroojuht võtab sisseastuja vastu kohvikulaua stiilis laua ääres. „See loob emotsiooni, sa tuled siia naeratusega,” kinnitab Toomesso ja täheldab, et väga sageli paraku ettevõtete filosoofia kontorites ei peegeldu.

Lähtu firma imagost

•• „Võimalusel võiks kaasata sisekujundusse ka oma turunduspartneri,” märgib Janar Toomesso. „Üldjuhul lastakse agentuuril teha logo sekretäri selja taha ning maja nurgale. Kaugemale minnes on sisekujunduses kasutatud juba ettevõtte visuaalset identiteeti, kuid mõne seina võõ-pamine logo värvides ei loo veel terviklahendust, mida ettevõtte bränd peaks jutustama. Ette-võtte juhtidel oleks mõistlik endalt küsida, kuidas on siselahenduses firma väärtused või brändilubadused kommunikeeritud töötajatele. Kas kontor loob meeleolu, mida peaksid sinu inimesed pakkuma klientidele?”

•• OÜ T22 omanik ja sisearhitekt Tiina Teng soovitab ettevõtetel, kes plaanivad töökeskkonna sisekujundust muuta, samuti esimese asjana lähtuda kujundust kavandades sellest, milline on firma imago.

•• Sisekujundajat protsessi kaasates on oluline väljendada talle oma soove. Teng rõhutab, et isikupärane sisekujundus ei nõua sugugi igasuguste disainividinate, nagu valgustid, erilised materjalid, tapeedid vms, kasutamist, väga põnevaid lahendusi saab luua ka lihtsate ja odavate materjalide abil. 

Vaata lähemalt

www.okia.ee