Võrreldes praegu kasutatavate Boeing 737 tüüpi lennukitega on Bomardierid väiksemad, ühte lennukisse mahub 88 reisijat. Regional jet- ehk piirkondlike lennukite klassi kuuluvate Bombardieride lennukaugus Tallinnast ulatub lõunas umbes Barcelonani. Olulise kokkuhoiu annab madalam kütusekulu. „Võrreldes Boeingutega on kulu ühe lennu kohta umbes 20 protsenti väiksem,” ütles Estonian Airi president Andrus Aljas. „Seega – kulud vähenevad, tulud jäävad samaks.” Väiksemate lennukitega opereerimine lubab Estonian Airil mõelda uutele sihtkohtadele, kuhu pole otstarbekas Boeingutega lennata.

„Näiteks Saksamaa linnad: Berliin, Hamburg,” rääkis Aljas. Kui eile kätte saadud lennuk alustab lende 27. jaanuaril sõiduga Stockholmi, siis teise CRJ900 saab Estonian Air kätte nädala lõpus. Kolmas lennuk tarnitakse järgmisel aastal. Ühe Bombardier CRJ 900 NextGeni lennuki hinnakirjajärgne maksumus on 30 miljoni USA dollari ehk 21,9 miljoni euro ringis. Kui palju maksis kolme lennuki eest Estonian Air, pooled ei avalda, kuid tõenäoliselt ei ületa summa 50 miljonit eurot. Algul pidid lennukid tarnitama juba 2008. aastal, kuid segadus Estonian Airi omanike ja tuleviku üle nihutas selle aja kolm aastat hilisemaks.

Ajakirjaniku reisikulud Kanadasse katsid Estonian Air ja Bombardier.