Eesti on järgmisel aastal elektriautode kõige rohkearvulisema ja tihedama kiirlaadimisvõrgustikuga riike Euroopas. IT tiigrist on saamas särtsu tiiger. Väidetavalt peaks Eestisse rajatav laadimisjaamade taristust piisama 2500-3000 elektriauto jaoks.

Euroopa autotööstuse assotsiatsioon ACEA leppis eelmise aasta suvel kokku ühistes tingimustes laadimissüsteemi pistiku ja kontakti osas. Selle aasta keskpaigaks on lubatud Euroopa Liidu piirides siiski kehtestada ühtne standard elektriautode laadimissüsteemidele, kuid väidetavalt ei sätesta antud tingimused ühtseid reegleid kiirlaadimisjaamadele.

Praegu võimaldavad kiirlaadimist üksnes Jaapanis valmistatud elektriautod, ehk siis Nissani, Toyota, Subaru ja Mitsubishi (ning viimase väikeauto Peugeot/Citroën’i analoogmudel) toodang. Loetletud autotootjad on moodustanud Jaapani energiafirmaga TEPCO konsortsiumi ja arendanud ühiselt alalisvoolul töötava kiirlaadimisjaama süsteemi CHAdeMO.

Euroopa ja USA tootjate valmistatud elektriautosid seal laadida aga ei saa. Seega näiteks Renault ja Fordi elektrisõidukite akusid tuleb tavalise pistiku otsa ühendada.

Majandusministeeriumi tehnoloogia ja innovatsiooni talituse juhataja Jarmo Tuisu sõnul valib riik kiirlaadimisjaamade taristuks sellise standardi, millel oleks lähiajal kõige rohkem kasutajaid.

Loe täispikka lugu ja teisi artikleid aprilli Ärilehest. Ärilehe tellimine: 680 4444, klienditugi@epl.ee

Ärileht on müügil ka paremini varustatud lehemüügikohtades. Eesti Päevalehe äripaketi ja tööpäevapaketi tellijad saavad Ärilehe automaatselt.