Kuigi paljud ootasid eilselt lühikese etteteatamisajaga Webmedia pressikonverentsilt teadet ettevõtte börsile mineku kohta, seda ei tulnud. Teatavaks tehti hoopis, et möödunud nädala neljapäeval pandi allkirjad tehingule Soome tarkvarafirmaga CCC Corporation, mille aktsiatest omandas Webmedia Group ligi 97,5 protsenti. Vormilt on tegu aktsiate ostuga, sisult aga ettevõtete ühinemisega, nagu märkisid juhid.

Seda, kui palju aktsiate ost Webmediale maksma läks, osapooled ei avaldanud. Webmedia Groupi juhatuse esimees Priit Alamäe ütles vaid, et tehingut finantseeriti osaliselt omavahenditest ja osaliselt pangalaenuga.

Kahtlemata on tegu suure tehinguga – Soome firma tänavune ennustatav käive on veidi suuremgi kui Webmedial ehk 22 miljonit eurot. Ettevõttel on ligi 200 töötajat, tegeldakse tarkvara arendamisega, hoides fookust rasketööstusel, logistikal ja naftatööstusel. Ligi pool käibest osutatakse avalikule sektorile ja ettevõtte suurimaks kliendiks on kohalik maksuamet. Ettevõtte juhatuse esimees Jorma Kallio, kes nüüdsest hakkab lisaks CCC nime all jätkava Soome osa juhtimisele arendama ka kogu ühendatud müügiprotsessi, märkis tehingust rääkides, et turuolukorda jälgides tunnetas firma kasvamisvajadust.

„Selle ühinemisega saavutame sellise suurusjärgu, et võime hakata rääkima börsile minekust,” rääkis Webmedia juhatuse esimees Taavi Kotka. Börsile minek võib tema sõnul teoks saada kolme-nelja aasta pärast. Ühinenud ettevõte planeerib selle aasta käibeks 40 miljonit ja kasumiks neli miljonit eurot. Töötajaid on pärast ühinemist ligi 600.

Miks on tehing Webmediale hea? Kotka sõnul aitab ettevõtte suurem ulatus (Webmedia on nüüd Baltimaades liidripositsioonil ning kuulub Skandinaavia ja Balti regiooni 25 suurema tarkvaraettevõtte hulka) oma teenuseid paremini müüa. „See avab teistsuguse kliendiportfelli. Pääseme ligi hoopis suurematele ja kaalukamatele klientidele,” rääkis ta. Suuremad kliendid otsivad tema sõnul pigem usaldusväärset arenduspartnerit aastateks, mitte ühekordset projekti.

Suund itta ja lõunasse

Sihtriigid, kuhu Webmedia pilgu on suunanud, tehingust ei muutu. Venemaale müüb firma oma teenuseid möödunud aasta kevadest. „Esimene eesmärk on lähima kahe aasta jooksul suurendada Venemaa portfelli osakaalu vähemalt kümne protsendini kogu grupi käibest,” rääkis Kotka. Oluline suund on ka Venemaal tegutsevad suured Soome ettevõtted.

Peale selle hoitakse endiselt silm peal eksootilistel turgudel – äsja kirjutas Webmedia alla lepingule Omaanis, mille valitsusel aidatakse arendada Eesti.ee-ga analoogset riigiportaali. „Usume, et väga suur osa IT-turu kasvust järgmise kümne aasta jooksul tuleb meist ida ja lõuna pool,” rääkis Alamäe. Praegu valmistab Webmedia ette projekte Aafrika mandril.

Juurde vaja üle saja töötaja

•• Ettevõtte plaanidest rääkides märkisid Webmedia juhid, et eesmärgiks on käive kolme aastaga kahekordistada. Seetõttu on kohe praegu karjuv vajadus 50 spetsialisti järele ja aasta jooksul on plaanis palgata üle saja töötaja.

•• Alamäe sõnul läheb Eestis spetsialistide leidmine aasta-aastalt keerulisemaks, mistõttu otsitakse hakkajaid noori näiteks Webmedia suvekooli kaudu. Samal ajal pole veel teada, kuidas mõjutab tööjõuturgu Skype’i ost Microsofti poolt. Spetsialistide nappuse taha tema kinnitusel igatahes kasv ei jää, sest firmal on arenduskeskused ka Leedus, Serbias ja Rumeenias.