Tarbijakaitseamet teatas eile vastuseks etteheidetele, justkui oleks amet teadnud Estouri ees ootavatest raskustest ja seda eirates lasknud firmal edasi tegutseda, et kontrollis osaühingu raamatupidamist 3. juunil. Toona ei tuvastatud ettevõttel, kes soovis tšarterlendude vähenemisele tuginedes alandada varasemat seitsme miljoni kroonist garantiid, täitmata kohustusi ega ka maksuvõlga. Sellegipoolest nõuti Estourilt eelmisel teisipäeval täiendavaid andmeid selle kohta, mis tingimustel maksab ettevõte reisijaid puhkusele vedavatele ja neid majutavatele ettevõtetele. Vastused pidi Estour andma selle nädala esmaspäevaks ehk 20. juuniks, kuid selle asemel teatas firma reede õhtul, et ei suuda pakettreisi ostnute ees kohustusi täita. Tarbijakaitseameti esindaja rõhutas eile üle, et seaduse kohaselt neil Estouri reiside müügi peatamiseks alust ei olnud. Küll aga pöördus amet politsei poole, et uuritaks maksejõuetuse tekkimise asjaolusid.

Politsei pressiesindaja ütles eile, et pöördumine on neil käes ja ametkondlikuks kasutamiseks mõeldud kirja andmetega tutvutakse. Menetlust polnud selles asjas veel alustatud.

Eilseks oli tarbijakaitseametile raha tagasisaamise kohta teinud avalduse 174 Estouri klienti. Nõuete koguarvu selgumiseni tuleb oodata 24. juulini.

Kokku on petetud klientidele tagasimaksmiseks ette nähtud 198 700 eurot – 1300 eurot tagatise kogusummast kulus välismaale lõksu jäänud klientide koju toomiseks.