Maailmas uuenduslik lahendus võimaldab autohuvilisel üksnes mõne hiireklõpsuga võrrelda eri autode varustust ja hinda. „Meie kliendid saavad nüüd endale ise juba internetis sobiva varustusega auto komplekteerida,” ütles Amservi turundusjuht Kaarel Talvoja. „Vahetu inimlik kontakt auto ostjaga jääb siiski alles, sest lõpliku hinnasoodustuse üle peavad müüja ja ostja ikkagi silmast silma rääkima.”

Seitset automarki müüv Amserv võttis Marko Märtinile kuuluva ettevõtte Uus Auto poolt välja töötatud internetilahenduse esimese automüüjana prooviks kasutusele juunikuus ja kavatseb võrdlustabeli juba augustikuus täies mahus rakendada. „Klientide vastukaja on olnud suurepärane ja oleme saanud varasemast palju rohkem veebikülastusi,” selgitas Talvoja. „Hindame selle lahenduse juures just uuenduslikkust ja praktilisust, sest sarnast moodust pole seni kasutatud.”

Eesti rallikuulsuse ettevõte pakub praegu kõigi Eestis müüdavate uute autode võrdlustabeleid internetilehel vrooom.ee kõikidele soovijatele tasuta. Ettevõtte juhi Janis Kaalu sõnul hakkab äriplaan raha sisse tooma just äri­klientide kaudu. Uue Autoga lepingu sõlmiv automüüja saab elektroonilise müügi­abimehe istutada kodulehele, pakkudes niimoodi oma klientidele varasemast mugavamat võimalust uue auto ja soovitud lisavarustuse valimiseks.

Osa müüjaid umbusklikud

Uus Auto arendab praegust lahendust edasi, et müügiettevõtted saaksid seda kasutada turu analüüsimiseks ja oma hinnapakkumiste konkurentidega võrdlemiseks. Keskkond sobib ühtaegu suuri hankeid korraldavatele asutustele ja ettevõtetele, kes saavad lihtsa tööriista, et võrrelda oma vajadusi turul pakutavaga. „Kavatseme täiendatud lahenduse välja pakkuda juba augustikuus,” lisas Kaal.

Amserviga konkureerivad automüügifirmad piidlevad vastset müügiabilist umbusklikult, sest kahtlevad selle tõhususes.

„Uus Auto poolt pakutava keskkonna vajalikkust on raske hinnata,” lausus nelja eri automarki müüva Topauto tegevjuhi asetäitja Aivar Unt. „Osa autoostjaid võrdleb tõepoolest autode tehnilisi põhinäitajaid ja lisavarustuse olemasolu, kuid teised ostavad ikkagi ennekõike meeldimise järgi.”

Fordi ja Volvot müüva Info-Auto juhid on pakutava võrdluskeskkonnaga kursis, kuid peavad seda oma ettevõtte jaoks ebatõhusaks. „Inimesed ostavad Volvo pigem selle pärast, et see auto meeldib neile,” ütles Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu.

Automaailma Google

Internetiportaalis vrooom.ee, kuhu koondub uusi autosid puudutav turuinfo, saab peale meeldiva sõiduki leidmise ja komplekteerimise autosid tehniliste näitajate alusel võrrelda samuti nagu näiteks EMT kodulehel mobiiltelefone.

Tootjad pakuvad uusi autosid erinevates varustusastmetes, mistõttu sama auto hind võib väga palju erineda. Näiteks kaasneb automaatkäigukastiga mitu varustusvalikut, mida manuaalkäigukasti puhul ei pakuta. Esineb ka üksteist välistavaid varustusvariante.

Tulevikus hakkab Vrooomi keskkond autokasutaja isiklikke andmeid autoga sobitama, arvestades näiteks pereliikmete arvu.

Vrooom on praegu maailmas ainulaadne ja teda kujundatakse Eesti ja teiste Balti riikide turu järgi, kus maaletoojad on samad.