“Eelmisel aastal läks hästi ja sel aastal läheb hästi. Kõik on jonksus!” rõõmustab Spratfil ASi juhatuse esimees Peeter Loim. See firma ekspordib üle 96% kalatoodangust Lääne- ja Põhja-Euroopa riikidesse. Edu põhjus on juhi arvates asjaolu, et Euroopa turul pole tagasilangus tunnetatav — tarbimine pigem kasvavat, kirjutab Äripäev.

Võrreldes 2010. aastaga on ettevõtte käive kasvanud umbes 40% ning samuti suurenevad kasuminumbrid. “Lähitulevikus laseme samas vaimus edasi. Praegu ei jaksa nii palju teha, kui tegema peaks,” kinnitab Loim. Üldiselt Eesti toiduainetööstuse hetkeolukorrale Loim hinnangut anda ei osanud. “Kes on siseturule orienteeritud, neil ilmselt nii hästi ei lähe,” arvab ta.

Nii kodumaisel turul tegutsev kui ka Lätti, Leetu ja Venemaale lihatooteid müüv Nõo Lihatööstus on sel aastal käivet kasvatanud vaid tänu ekspordile. “Oleme müügis 8-10% ees võrreldes mulluse mahuga. See on aga tehtud meie enda rasva arvel, kuid varsti rasva enam ei ole,” räägib Kruustük.

Kuigi Eestis on müüginumbrid head, pole juhi sõnul siinsel turul võimalik hinda tõsta, sest hinnad on kaubanduse dikteerida. Välismaale on aga võimalik kaupa veidi kõrgema hinnaga müüa. Kui avastame sobiva turu, siis kindlasti püüame sinna müüa selleks, et katta kõrgeid kulusid, märgib ta.