Et avaldatud hinnad tarbijais segadust ei tekitaks, peab ühikuhind olema müügihinnast selgesti eristatav, ühetähenduslik, kergesti märgatav ja selgelt loetav ning kindlasti kaubaga ühes vaateväljas.

Kui tarbijale suunatud reklaamis, näiteks supermarketi reklaamlehes või telereklaamis on avaldatud teave kauba müügihinna kohta, peab seal olema avaldatud ka kauba ühikuhind. Seega tuleb sooduspakkumise reklaamis, millega kutsutakse tarbijat ostma 180-grammises pakendis hea hinnaga kompvekke, ära märkida ka antud kompvekkide kilo- ehk ühikuhind.

Ühikuhinnad peavad ühtmoodi olema avaldatud nii suurtes kui väikestes kauplustes, tänavakaubanduses ja ka turgudel. Hinna avaldamise nõude eiramise korral võib tarbijakaitseamet või linna- ja vallavalitsus karistada kauplejat kuni 30 000 krooni suuruse rahatrahviga.

Toidukaupadest ei nõuta ühikuhin¬na avaldamist potis müüdaval vara¬jasel värskel köögiviljal või mait-serohelisel, šokolaadikujukestel, üllatusmunadel, pulgakommidel, suuvärskendajatel ja nätsudel.

Allikas: Tark valik

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena