Asmer ütles BNS-ile, et sadamaprojekti arendajaks sattus ta tänu sellele, et pärast valitsusest lahkumist tänavu kevadel ja poliitikast tagasitõmbumisest kontakteerus temaga sadama Oleg Ljadovi ja Igor Pihela firmalt Kalotex endale saanud T.R. Tamme Auto OÜ juht, pakkudes võimalust projektiga tegelda.

Asmeri sõnul oli ta teemaga hästi kursis, kuna nelja aasta jooksul valitsuses olles tegeles Virumaa ja selle probleemidega praktiliselt iga päev ning oli ka kursis sellega, et suurel tööandjal T.R. Tamme Autol on probleeme Aseri sadamaprojekti kinnijäänud rahaga.

“Kui Kalotexil tekkis probleeme, käisid nad ka konsulteerimas minuga, mida teha,” märkis Asmer. “Kui tulin valitsusest ära, võttis T.R. Tamme Auto juht ühendust ja küsis, kas oleksin nõus asjaga tegelema. Näen, et see on tõsine väljakutse, millega tegeleda.”

Praegu töötab Asmer T.R. Tamme Auto nõunikuna, eeldatavasti lähiajal paneb sadama omandanud firma projekti arendamiseks kokku AS-i Aseri Sadam, milles Asmerist saab juhatuse liige või esimees.

Asmeri sõnul on juba sõlmitud ka eellepinguid tõenäoliste sadamaprojekti partneritega, kuid nende nimesid ei soovinud ta veel avaldada.

Seni on Aseri sadama projekti paigutatud hinnanguliselt 80 miljonit krooni, suurtes piirides on kogu sadama maksumus 320 miljonit, mis tähendab veel ligi 240 miljoni krooni suurust investeeringut sadama valmisehitamiseks.

Oleg Ljadovi firma Kalotex hakkas Aseri sadamat ehitama 1999. aastal, soovides sinna rajada Baltimaade moodsaima naftasadama. Algsete plaanide kohaselt pidanuks sadam valmima juba 2001. aastal.