Joensuu, Kajaani ja Jyväskylä on võtnud omale kohustuse kasutada uue liini ja piirkonna turismi reklaamimiseks igaüks 150 000 eurot. Kokkola-Pietarsaari osas on võimalik turunduskoostöö veel lahtine, teatab Taloussanomat.

Selle summa eest on Estonian Air lubanud liinidel lennata aasta. Kokku saab Eesti lennufirma turundustoetust vähemalt 450 000 eurot.

Estonian Airi juhi Tero Taskila sõnul ei olnud turundustoetus liini avamise tingimus.

„Tegelikult ei olnud. Uurisime asja tervikuna ja mõtlesime, kas suudame müüa kogu oma võrgustiku reise uutest sihtkohtadest. Seejärel alustasime kõnelusi Soomes, et kuidas liinide edukust parandada,“ ütles Taskila.

Turunduses osalevad vallad ja linnad arvestavad, et turundustoetus tuleb intressidega tagasi turismituludena.

Maakonnad tahavad kohale meelitada eekõige Venemaa kasvavat ja rikastuvat keskklassi. Lisaks sellele tahavad maakonnad parandada piirkonna ettevõtete reisivõimalusi Venemaale.

Estonian Air lendab Tallinna, aga Tallinna kaudu ka Venemaale ja Euroopasse.

„Usun, et märkimisväärne osa Estonian Airiga Joensuusse lendavatest reisijatest on Põhja-Karjala jaoks uued reisijad. Lisaks vajavad paljud Põhja-Karjala ettevõtted häid lennuühendusi Peterburi ja Moskvasse,“ ütles Joensuu piirkonna arendamisettevõtte Joseki juht Pekka Nuutinen.

Estonian Airi eesmärk on muuta Tallinna lennujaam oma liikluse sõlmpunktiks. Ettevõte konkureerib Finnairiga reisijate peale, kes varem jätkasid reisi Helsingist.

Taskila sõnul on piletite müük uutele liinidele hästi käima läinud, kuigi turundusega pole veel alustatud.