Järgneb sissekanne Fututoa blogisse:

Värskes raportis „The World’s Next E-Commerce Superpower: Navigating China’s Unique Online-Shopping Ecosystem“ (Maailma järgmine e-äri suurjõud: navigeerimine Hiina unikaalses online-ostlemise ökosüsteemis) esitlevad BCG eksperdid sealse e-äri tulevikutrende, analüüsivad nende põhjustegureid ja jagavad soovitusi ettevõtetele toimuvast kasu lõikamiseks. Nende hinnangul on Hiina kindlalt saamas maailma e-äri turuks nr 1, jättes kaubanduse arengus mitu sammu vahele ja hüpates kiiremini e-poodide ajastusse kui muud riigid seni.

Hüppeline kasv

BCG fookuses on peamiselt kaupade ostmine interneti teel ja eratarbijate poolt (B2B ehk ettevõttelt-ettevõttele müümine või teenuste internetist ostmine seekord mitte). Vastava turu maht oli 2010. aastal 476 miljardit renminbit, mis teeb tänase kursiga ca 58 miljardit eurot. Sellega on Hiina e-turg ligi kaks korda suurem Jaapanist või EL suurima e-turu Suurbritanniast. Seejuures on tähelepanuväärne, et kõigest kaks aastat varem oli see äri Hiinas tervelt 4 korda väiksema mahuga – paari aastaga on toimunud võimas hüpe.

Selle tagamaaks on interneti teel ostlejate arvu väga kiire kasv. Hiina e-äri turu moodustavad 145 miljonit inimest. 2006. aastal ostis netist asju vaid 10% linna-elanikest, kuid 2010. aastal juba 23%. Olgu võrdluseks toodud, et seda on rohkem kui meie e-Eestis – Eurostati andmetel tegi viimase 3 kuu jooksul netis oste 13% elanikest (EL keskmine on 31%).

BCG prognoosib, et senine muutus on alles kasvuhüppe algus. 2015. aastal võivad 329 miljonit inimest ja sealhulgas 44% linnaelanikest olla internetis ostlemas, käies oma kukrust välja 2 triljonit renminbit. Sellega saaks Hiinast maailma suurim e-turg, kasvades suuremaks kui senine liider USA. E-äri hakkaks ka üha enam kogu kaubanduses tooni andma. Kui seni on e-kanalite kaudu müük andnud Hiinas 3,3% jaekaubanduse käibest, siis 2015. aastaks võib see tase kahekordistuda.

Nii nõudlus kui ka pakkumine tõuketeguriteks

Sedavõrd suurte numbrite ja kiire arengutempo taga on üldised internetikasutuse kasvu trendid. 2010. aastal oli online 457 miljonit hiinlast, mis on rohkem kui nt USAs ja Jaapanis kahe peale kokku. 2007-2010 hakkas igal aastal netti kasutama ca 80 mln uut inimest. Valitsus on seda soodustanud sidevõrkudesse investeerides, mistõttu internet on üldiselt soodsalt ja laialt kättesaadav. Samas on maapiirkondades kasutus endiselt mahajäänud, ulatudes 18%-ni elanikest võrreldes 52%-ga linnades. See aga tähendab, et ka edaspidi on paljude uute kasutajate lisandumist oodata ning e-äris kasvuvõimalusi jagub.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena