„Meile tuleb odavam vedurid ise oma depoos kokku panna, kui neid Kasahstanist läbi Venemaa Eestisse transportida,” ütles naftatransiidifirma Vopak E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer. „Kui me saame vedurite monteerimisega hakkama oma ettevõtte tarbeks, siis suudame neid toota ka teistele Balti riikidele, kus vajab mõne aasta pärast välja vahetamist ligi 200 diiselvedurit.” Pääs Balti riikide raudteedele tähendaks Ameerika veduritootjale läbimurret Venemaa raudteelaiuse 1520 polügooni Euroopa osas. Ettevõtte peamine sihtmärk on Venemaa, kus vananemise ja tehnoloogilise mahajäämuse tõttu vajavad välja vahetamist tuhanded diiselvedurid. Transiidifirmale kuuluv raudtee-ettevõte E.R.S., kes on mõne aastaga tõusnud Eesti suurimaks raudteevedajaks, katsetab kuni märtsikuuni General Electricu Astana tehases valminud uut diiselvedurit Evolution TE33A, mis peab välja vahetama seni kasutatavad vananenud Venemaal või Ukrainas toodetud 2TE diiselvedurid. Ettevõte kavatseb järgneva paari-kolme aasta jooksul soetada 10–14 uut GE Evolutioni vedurit. Tegemist on märkimisväärse investeeringuga, sest diiselvedurite hinnad algavad suurusjärgust miljon eurot. „E.R.S. on tänaseks välja arendanud vedurite remondibaasi ning suudab lühikese ajaga rajada uute vedurite kokku panemiseks vaja mineva tootmisbaasi,” kinnitas E.R.S.-i juhatuse esimees Sergei Balõbin. GE vedurid kulutavad vähem kütust, saastavad vähem keskkonda ja veavad kaks korda raskemat rongi kui vanad Nõukogude vedurid.
Edasi lugemiseks:
1.99 Üksikartikkel ühe kliki mobiilimaksega