Hispaania ettevõte investeeris Eesti tootmisesse 10 miljonit eurot ning loob aasta jooksul 50-60 töökohta. Eelmise aasta septembri lõpu seisuga oli Hispaaniast Eestisse tehtud otseinvesteeringuid ainult 46,6 miljoni euro väärtuses. See on 0,4% kõigist Eestisse tulnud otseinvesteeringutest, kirjutab Äripäev.

On kolm väga konkreetset põhjust, miks tootmist Eestisse laiendati, lausus Atienza & Climent Groupi tegevjuht Jesús Atienza Serrano. “Eesti asub Euroopa Liidus, Eestil on euro ning Eesti asub Skandinaavia ja Ida-Euroopa vahel, kus on meie kliendid ning logistika on siit palju odavam,” loetles ta.
Ettevõte ekspordib oma tooteid Soome, Venemaale, Rootsi, Poola, Itaaliasse, Prantsusmaale, Saksamaale.

Esialgu aga hakatakse Eestis tootma näiteks mänguasjade kollektsioone. Firma põhilised müügiartiklid on kokku kogutavad plastikosad — näiteks skelett, mida müüakse osade kaupa sõltuvalt riigist kas kioskites, internetis või saadetakse koos ajalehega. Firma teine müügihitt on Hello Kitty maja. “See müüb samuti väga hästi, selle osasid müüdi koos ajalehega,” ütles Serrano. Koostööd tehakse ka menuka ajakirjaga National Geographic ning firmal on eriõigused väljaande dokumentaalfilmide DVD-de väljaandmiseks.

Hispaania-Eesti kaubanduskoja juht Javier Ortiz de Artiñano sõnul on plastikutootja Eestisse kolimine tekitanud huvi ka teistes hispaanlastes. “Kui juba mõni firma siia kolib, siis ilmub Eesti kaardile. Üks julgustab teist tulema ning selle aasta jaanuaris on juba seitse Hispaania ettevõtet Eesti vastu huvi tundnud. Me näeme efekti ning Eesti vastu on huvi tundnud juba ka Atienza & Climenti Hispaania konkurendid,” rääkis ta.