Vastab andmekaitse inspektsiooni nõunik Stiina Liivrand:

Esimeseks soovituseks pangakliendile on, lugeda läbi pangaga sõlmitud(tava) lepingu tingimused osas, mis puudutab isikuandmete töötlemist.

Erinevatel laenu- ja muude lepingute tingimused on erinevad. Levinud on laenulepingu tingimus, kus kliendil on palga laekumise kohustus laenuandja panka või on näiteks võetud kohustus sooritada kõiki pangatehinguid selles pangas. Sellisel juhul töötleb pank kliendi andmeid lepingu täitmiseks ja isiku nõusolekul, mis on kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega.

Kui kliendil ei ole ühtegi laenu või sõlmitud laenulepingus puuduvad andmete töötlemise või muud rahakasutusega seotud klauslid, siis ei ole kliendil kohustust pangale aru anda enda rahalistest toimingtest.

Kas kliendil peaks olema õigus näha, kes ja kui palju on tema kontol toimuvat liikumist vaatab ja millise tegevusega seoses neid andmeid kasutab?

Pangapoolne kliendi andmete töötlemine ei tohi toimuda kliendi teadmata. Tavaliselt on andmete töötlemises lepitud kokku lepingus – seega ei toimu isiku teadmata. Seadus ei nõua, et igast kliendiandmete vaatamisest peab jääma jälg, näiteks kliendi internetipanga väljavõttesse.
Siiski peab pank kliendi nõudel teatavaks tegema isikuandmete töötleja või tema esindaja nime ning andmed, mida vaadati.