Suurimat turuosa mobiilse interneti kasutamisel arvutis omab jätkuvalt Elisa Eesti, kelle turuosa erakliendi sektoris ulatus kolmandikuni, teatas ettevõte.

TNS Emor turu-uuringute juhtekspert Mari-Liis Eensalu sõnul on mobiilse interneti kasutajaskond aastaga jõudsalt laienenud. 

“Mobiilne arvutiühendus on osaliselt täitnud interneti püsiühenduse lünki maapiirkondades, mobiiltelefonis interneti kasutamine on aga pigem nooremate tallinlaste meelelahutus,“ ütles Eensalu.

Elisa juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnul näitas kogu telekommunikatsiooniturg 2011. aastal märkimisväärset kasvu.

„Kiireim kasvaja turul oli aga ikkagi Elisa, kellele 2011. aastal kuulus 69% Eesti telekomituru käibekasvust,“ sõnas Seppänen.
„Kui kõikide Eesti suurimate telekommunikatsioonifirmade käive kasvas mullu kokku 12,1 miljoni euro võrra, siis sellest käibekasvust kuulus Elisale 8,4 miljonit eurot.“

Seppäneni sõnul oli Elisa käibekasvu aluseks kliendibaasi kiire kasv. „Kui Elisa ja Tele2 klientide arv eelmisel aastal kasvas kümnetes tuhandetes, siis EMT klientide koguarv konkurentsiameti andmetel hoopis vähenes 2000 kliendi võrra,“ märkis Seppänen.

Elisa erakliendiüksuse juhi Andrus Hiiepuu sõnul säilitas Elisa TNS Emori uuringutulemuste järgi liidripositsiooni mobiilse interneti kasutajate seas. Uuringutulemused näitasid, et Elisa MiNTi kasutab 33% arvutis mobiilse interneti teenust kasutavatest eraklientidest. Teisele kohale platseerus EMT 29%, kolmandale Tele2 21%-ga ning KÕU turuosa mobiilse interneti teenuse pakkumisel kahanes 5%-ni.

Hiiepuu sõnul on Elisa ülekaalukas liider ka kõnekaarditurul. TNS Emor turuuuringu kohaselt ulatub Elisa turuosa kõnekaardi kasutajate seas 38%-ni, samal ajal kui Tele2 turuosa on 29% ja EMT turuosa 27%.
„Elisa kõnekaart ZEN on liider kogu kõnekaardi turul ning ülekaalukas liider noorte segmendis,“ märkis Hiiepuu.
„ZEN kõnekaardi turuosa 15-29 aastaste noorte seas ulatub TNS Emor uuringu järgi 57%-ni, teisele kohale platseerus Smart 24% ja kolmandale Simpel 5% turuosaga.“

Elisa ärikliendiüksuse juhi Jüri Teemanti sõnul tugevdas Elisa eelmisel aastal ka ärikliendi positsiooni. „Tänase seisuga on 55% ministeeriumitest Elisa kliendid,“ märkis Teemant.
„Lisaks on 47% Äripäeva TOP 30 ning 31% Äripäeva TOP 100 ettevõttest Elisa kliendid.“

„Avalikus sektoris on Elisa saavutanud mitmete suurte riigihangete võidud, millest viimastest võib välja tuua ministeeriumite hanke võidu, kus Elisa hakkab telekommunikatsiooniteenuseid pakkuma 6 ministeeriumile ja nende allastustele ning RMK hanke võidu,“ sõnas lisas Teemant.

Eesti konkurentsiameti andmetel on EMT turuosa 42, Elisal 30 ning Tele2-l 28 protsenti.