Võrreldes mulluse sama perioodiga kallinesid hinnad tänavu veebruaris 2,9 protsenti. Võrreldes 2011. aasta erinevatel kuudel mõõdetud hinnatõusudega on see oluliselt leebem tõus, märkis EKI. Toidu ja mittealkohoolsete jookide kuine hinnatõus oli veebruaris 0,4 protsenti, teatas konjunktuuriinstituut oma kodulehel.

EKI andmeil odavnesid veebruaris värske kurk ja tomat, lahtine kartul ja porgand, sai ja leib, jahutatud forell, broiler, kanamunad ja suhkur. Enim ehk 8,9 protsenti odavnes kohalik värske kurk. Jaanuariga võrreldes kallinesid piimatooted. Keefir kallines 2,9 protsenti, piim ja kohvikoor 1,6 protsenti, hapukoor 1,1 protsenti, või 0,9 protsenti ja juust 0,7 protsenti. Lisaks kallines 5,3 protsenti peakapsas, 1,1 protsenti kodune hakkliha ja üks protsent viinerid.

Võrreldes mulluse veebruariga kallines tarbijale enim ehk 12,6 protsenti suhkur. Sellele järgnevad 11,6 protsendine või, viie protsendine leiva, 4,4 protsendine juustu ja 0,5 protsendine kohvikoore hinna tõus. Aastaga odavnes 15,3 protsenti jahutatud forell, 4,1 protsenti kilepakis keefir, 1,6 protsenti kilepiim ja 0,6 protsenti sai.

Liha ja lihatootedeted kallinesid aastaga. Seakarbonaad kallines 8,6 protsenti, hakkliha 10,5 protsenti, viinerid 10,2 protsenti, kohalik broiler 6,6 protsenti. Eestis toodetud kanamunad kallinesid 2,4 protsenti, importmunade hinnatõus oli oluliselt suurem. M suuruses importmunad kallinesid 25 protsenti.

Aastavõrdluses odavnes kogu köögivili. Peakapsas odavnes 74,4 protsenti, lahtiselt müüdav kartul 55,9 protsenti, porgand 22,6 protsenti, import tomat 6,3 protsenti ja kohalik salatikurk 1,6 protsenti.

Mootorikütuse 95E keskmine jaehind automaattanklates tõusis aastaga 12 protsenti ja oli veebruaris 1,352 eurot liitri kohta. Diislikütus kallines aastaga 9,9 protsenti.

EKI teatel on mootorikütuse kiire hinnatõus jätkunud ka viimastel nädalatel. Märtsi algul oli bensiin 95E automaattanklates ligi 2,3 protsenti kallim kui kuu varem ja seitse protsenti kallim kui aasta algul. Nii kiire hinnatõus hakkab tekitama probleeme transpordisektorile, eelarvelistele asutsutele ja vähendab tarbimist, märkis EKI.