Eesti Raudtee on koos partneriga suutnud veenda mitut suurettevõtet saatma oma kaupasid läbi Tallinna sadama Muuga konteinerterminali Ukrainasse Kiievisse ja Dnepropetrovskisse, teatas Eesti Raudtee.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase märkis, et „Zubri“ käivitamisega õnnestus meelitada Tallinna sadamasse uut kaubamahtu 1500-2000 TEU konteinert kuus. Lähitulevikus arvestame suurema huviga rongi „Zubr“ võimaluste vastu ja ootame vahetut osalemist projektis logistikaettevõttete ja kaubaomanike poolt väga laias geograafias: Hiinast, Aasiast ja Põhja-Euroopast.

Citodat Invest OÜ juhatuse liikme Oleksandr Gogoli sõnul seatakse edaspidised sammud projekti arendamisel lõunasse - Musta mere suunas.

„Meil on juba olemas esimesed tellimused kaubasaajatelt Dnepropetrovsk-Liski ja Odessa-Liski jaamadesse. Ma leian, et tulevikus on väga oluline teha tihedat koostööd laevaliinidega Skandinaavia riikide ja Türgi suunal, tänu millele võib liialdamata öelda, et konteinerrong „Zubr“ saab peamiseks raudteeühenduseks Läänemere ja Musta mere piirkondade vahel,“ kinnitas Gogol.

2009. aastal lõid Eesti, Läti, Valgevene ja Ukraina raudteed uue toote - konteinerrongi "Zubr" eesmärgiga avada täiesti uus võimalus transportida konteinereid Põhja-Euroopast Valgevenesse ja Ukrainasse ning Musta mere piirkonda, samuti ka vastupidises suunas.

Enne projektirealiseerumist toimus kümneid koosolekuid, esitlusi ja läbirääkimisi. Tänaseks on uus rongimarsruut koostöös nelja raudtee ja operaatoriga saanud reaalsuseks. Projekti raames on välja töötatud rongile eritariifid, ning tagatud kiirendatud tollikontrolli kord.

Ettevalmistusperiood venis kolmeaastaseks, kuna logistika turul osalejad suhtusid ettevaatusega uude transpordikanalisse ja selle elujõulisuse tõestamine võttis aega.Täna saame nentida, et pingutused kandsid vilja - Eesti vabariigi Iseseisvuspäeval, 24. veebruaril läkitasime esimese konteinerrongi „Zubr“ laetuna 62 40-jalase konteineriga teele.

Eesti Raudtee on varem käivitanud rongimarshruudid Moskvasse, Jekaterinburgi, Kasahstani ja Kesk-Aasiasse.