"Electrolux Design Lab-i" rahvusvahelise disainikonkursi 10. aastapäevaks valitud läbivaks teemaks kuulutati "disainielamus", mis seab Electroluxi professionaalsed teadmise ja kogemused meelierutabate elamustega, teatas ettevõte.

Electrolux Design Lab on rahvusvaheline igal aastal toimuv disainikonkurss, mis kutsub tudengeid ja noori tootedisainereid võistlema kuuekuulise palgalise praktikandi koha eest  Electroluxi disainipeakontoris, luues tooteideid, mis pakuvad uudseid elamusi  
kodumasinate kasutamisel. Sel aastal keskendub zürii ka ideede esteetilistele omadustele ning materjalide ja tekstuuri oskusliku kasutamise hindamisele.

EKA Tootedisaini osakonna juhataja ja Eesti Design Lab 2012 konkursi zürii esimees Heiki Zoova sõnas, et arvestades kahe viimase aasta kohaliku konkursi tulemusi on Eesti tootedisaini tudengitel reaalsed šansid jõuda lõpuks rahvusvahelise Design Lab konkursifinaali.

"Rahvusvaheline võistlus DesignLab on rohkem kui kodutehnika trendide loomine. Tegu on suurel määral ülemaailmse tootedisaini tulevikuindikatsiooniga. Konkursi osavõtjad on parematest paremad algajad, kes juba lähitulevikus hakkavad otsustama tootedisaini saatuse üle," ütles Zoova.

Electrolux Design Lab 2011 Eesti konkursi võitjaks osutus Kunstiakadeemia tudeng Kuido Kasak oma projektiga SmartEat ehk Tark Tekstiil. Electrolux otsustas korraldada kohaliku Design Lab konkursi Eesti tootedisainitudengite seas selleks, et Eesti noored disainerid oma novaatorliku mõtteviisi ja julgete ideedega rohkem maailma areenil silma paistaksid.

Electrolux Design Lab 2012 annab noortele disaineritele ülesande haarata inspiratsiooni professionaalsetelt loomeinimestelt (peakokad, arhitektid, sisekujundajad jne), et disainida kodumasinaid, mis pakuksid kõrgendatud meelelist elamust. Selle võib saavutada nii kõrgtehnoloogia kui materjalide ja tekstuuride oskusliku kasutamise abil.

Konkursil osalejad peaksid arvestama ka Electroluxi ajalooliste väärtustega. Esitatud tööd peaksid kandma Skandinaavia disaini parimaid omadusi, olema keskkonnasõbralikud, intuitiivsed ja
esteetilised.

"Usun, et tänapäeva disain alahindab oluliselt meelelise kogemuse tähtsust. Liiga palju rõhku pannakse visuaalsele aspektile. Mis oleks, kui suudaksime disaini põimida ka meie teised
meeled. Suudaksime ehk haista, kes meile helistab? Või tunnetada, mis parajasti telerist mängib?"  arutles Henrik Otto, Electroluxi disainiosakonna ülemaailmne vanemasepresident.

Kaheksa finalisti kutsutakse osalema sügisel 2012 toimuval finaalüritusel ühes Euroopa suurlinnas (täpsustub hiljem), et tutvustada enda tootekontseptsiooni ülemaailmsetest ekspertidest
koosneva zürii ees. Zürii annab hinnangu ideede intuitiivsele disainile, uuenduslikkusele, esteetikale ja kasutajasõbralikkusele ning valib välja parima, kes pälvib 5000 euro suuruse auhinnaraha ning
palgalise praktikakoha Electroluxi ülemaailmses disainikeskuses. Teist ja kolmandat kohta premeeritakse vastavalt 3000 ja 2000 euro suuruse auhinnarahaga. Tööde esitamise tähtaeg on 1. juuni 2012. a.