Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets märkis, et maksu- ja tolliametilt saadud maksumärkide katsetamine toodetel on läinud edukalt. „Uued maksumärgid on kvaliteetsemad ja võltsimiskindlamad ning aitavad seega paremini piirata ebaseadusliku alkoholi levikut,“ ütles Mets ja tõi näiteks, et paigaldatud maksumärke ei ole võimalik ilma neid rikkumata eemaldada.

Maksu- ja tolliamet on teatanud, et alates 1. maist hakkavad kehtima uue kujundusega kange alkoholi maksumärgid. Uusi maksumärke hakatakse väljastama siis, kui praeguste varu on lõppenud. Seetõttu ei kaota praegune maksumärk kehtivust ning vana maksumärgiga alkoholi võib lubada tarbimisse ja müüa piiramata aja jooksul.

Maksu- ja tolliamet pidas eelmisel aastal kinni alkoholi absoluutarvestuses ligi 29 400 liitrit, mis võrdub ligi 147 000 pudeli kange alkoholiga. Eesti salaalkoholi turu suuruseks hindab Altia Corporation 10-15 protsenti kogu läbimüügist, Lätis on sama näitaja hinnanguliselt 30-35 protsenti. Eestis jõuab turule peamiselt põranda all valmistatud alkohol, mille pudelitel kasutatakse ringlusest kätte saadud või siis võltsitud maksumärke.

Altia Eesti AS on Soome suurima alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Ettevõtte tegevusest moodustab alkoholitootmine ligi 69 ning alkoholi import ligi 31 protsenti. Detsembri lõpu seisuga oli ettevõttes 64 töötajat.