Veebruari alguses otsustas ministeerium mitte jätkata vaidlust tema haldusalas oleva Eesti Raudteega kohtuasjas, kus riik nõudis ettevõttelt enam kui 2,3 miljoni euro ulatuses Phare projekti abiraha tagastamist.

"Hagiavaldus kohtusse esitati ajal, kui Eesti riik oli Eesti Raudtee vähemusaktsionär. Praegu kuuluvad kõik Eesti Raudtee aktsiad riigile ning arvestades selle vaidluse iseloomuga, ei pidanud riik mõistlikuks jätkata oma ettevõttega vaidlust järgnevates kohtuastmetes," märkis Parts riigikogus arupärimisele vastates.

"Nimetatud Phare projektide rahade eest tarnitud rööpad on varana raudtee infrastruktuuri koosseisus endiselt olemas ja võib ka öelda, et kuuluvad läbi aktsiate sisuliselt Eesti riigile. Samuti tuleb arvestada, et õiguslik olukord aastal 2012 on võrreldes aastaga 1999, mil algas nimetatud projekt ja sellest hargnenud vaidlused, täiesti erinev," selgitas minister.

Ka Harju maakohus leidis Partsi sõnul oma otsuses, et regulatsioon, mille alusel toetust tagasi nõuda, oleks pidanud kehtima juba aastal 1999. "Sellist regulatsiooni aga tollane seadusandja ei olnud kehtestanud ning Euroopa Liidu poolne rahaline toetus eri eesmärkideks toimus Euroopa Komisjoni ja riikide vaheliste finantsmemorandumite kaudu."

Vaidluse põhjustanud Phare projekti raames eraldas Euroopa Komisjon Eestile 4,15 miljonit eurot, millest 3,85 miljonit eurot oli ette nähtud rööbaste soetamiseks Tallinna-Narva raudteeliinile. Osa eraldatud rahast nähti projektikirjelduse kohaselt ette raudteeametile vajalike laboriseadmete jaoks.