Kuidas mõjutab tänane kõrge nafta hind Statoili tegevust? Kas kõrge hind alandab müüki või ei muutu selles midagi?

Üldises plaanis ei ole müügimahtudes väga suuri muudatusi olnud. Bensiini osas on toimunud mõningane müügimahtude langus, samas on diislikütuse müügid võrreldes varasemate aastatega pidevalt kasvanud. Bensiinimahtude mõningase languse taustal võib järeldada, et eratarbimine on vähenenud, kuid diislikütuse kasvunumbrid näitavad aga ärisektori tarbimise kasvu, mida toetab majanduse üldine kasv.

Mis on selle kõrge naftahinna ja hinnakasvu põhjused?

Viimase kolme-nelja kuu jooksul on naftahinna ja sellest tulenevalt ka mootorikütuste hinnatõusu peamiseks põhjuseks olnud ühelt poolt dollari tugevnemine euro suhtes ning teisalt maailmaturuhindade jätkuv kasv.

Dollari tugevnemist euro suhtes on vedanud pidev ning jätkuvalt vastuoluline info eurotsooni finantskriisist ja selle lahendustest või õigemini lahenduste puudumisest. Ühel hetkel tundub, et kokkulepped on saavutatud, kuid sellele järgnevad negatiivsed signaalid, mis muudavad turud taas ebakindlaks.

Mootorikütuste hinnatõusu on põhjustanud poliitilised rahutused Iraani tuumaprogrammi ümber, mis on pannud turud spekuleerima võimalusega, et lähiajal tekib nafta defitsiit. Ka IMF-i juht hoiatas, et kui nafta eksport Iraanist väheneb järsult, võib selle hind tema sõnul hüpata 20-30 protsenti, sest sealse toodangu asendamine teiste eksportijate poolt võtab aega. Õli on tulle lisanud ka Iisraeli ähvardus kasutada sõjalist jõudu Iraani vastu.

Kui kõrgele võiks nafta hind euro suhtes kasvada?

Jaemüüjana ei saa me kahjuks maailmaturuhindasid mõjutada. Samuti on väga keeruline selle liikumist prognoosida. Ka analüütikute arvamused lähevad siinkohal lahku.
Kütuse jätkuvast hinnatõusust võidavad eelkõige erinevad spekulandid. Nii tarbijate kui ka jaemüüjate huvides on võimalikult madalad hinnad, mis suurendavad tarbimist.