“Müüki lähevad bensiinimootoriga väikekaubikud Renault Kangoo ning diiselmootoriga kaubikud Mercedes-Benz Vito ja Mercedes-Benz Sprinter 311/511. Kaubikud on viis aastat vanad, läbisõiduga 70 000 kuni 190 000 kilomeetrit,” kommenteeris sõidukite müüki administratiivdivisjoni juht Kaido Padar, teatas Eesti Post.

Padari sõnul otsib ettevõte järjepidevalt lahendusi transpordi efektiivsemaks muutmiseks.

„Meie jaoks tähendab kasutatud sõidukite töös hoidmine hulgaliselt hooldetöid. Vanematel sõidukitel puudub tehasegarantii ja kogu remont tuleb tasuda ettevõttel, sh tuleb arvestada ka sõidukite remonti viimise kuludega,“ rääkis Padar.

Võõrandatavate sõidukite asemele soetab Eesti Post tänapäevased, ökonoomsed ja keskkonnasäästlikud Peugeot’d ja Opel kaubikud, mis hangitakse eelmisel aastal lõppenud riigihanke raames.

Aasta teises pooles on plaanis soetada juurde maagaasil liikuvaid sõidukeid ja katsetada elektri jõul liikuvaid kaubikuid.

Padar lisas, et autode võõrandamisel otsitakse aktiivselt partnereid, kes oleksid huvitatud kogu komplekti ostmisest.

„Müüdavate sõidukite hinnad algavad olenevalt sõiduki tüübist ja seisukorrast 1600 eurost ja ulatuvad 11 000 euroni“.

Sõidukid vabanevad postiveost järk-järgult, ajavahemikul aprillist–oktoobrini.

Eesti Post vahetab aastatel 2012–2013 välja ligikaudu 220 sõidukit. Ettevõtte autopargi uuendamise kava näeb ette kaubikute kasutusajaks viis aastat.

Eesti Postil on igapäevaselt kasutuses 417 sõidukit, millest 18 on maagaasil sõitvad kaubikud. Saadetiste transportimisel läbivad autod Eesti teedel ühes kuus üle 800 tuhande kilomeetri.