“Baltimaades on kohukesed väga populaarsed, Vene tarbijaile
on samuti kohuke juba nõukogude ajast tuttav, vähesel määral tuntakse seda
ka näiteks Ungaris,” tutvustas Kikkas.

“Eestis süüakse rahvusvahelise uuringufirma ACNielsen andmetel aastas 2500 tonni kohukesi. Uuring näitab,
et kohukesi sööb 61,3 protsenti eestlastest, mis teeb 80 kohukest sööja
kohta aastas. Läti turul on kohukesetootjate vahel kõva konkurents, samuti
võib suurest Leedu supermaketist leida kohukesi vähemalt kolmelt suuremalt
kohalikult tootjalt, lisaks väiketööstuste toodang, välismaistest
rääkimata,” tutvustas Kikkas turu olukorda.

Nantecomi uudistoode – rahvusvaheliselt hästi tuntud Hello Kitty
kaubamärgiga kohuke, mida lisaks Eestile saab osta ka Lätis ja Leedus,
peaks Kikkase sõnul lastele meelepärane olema, kuna lisaks kohukesele
saab kaasa ka Hello Kitty lelu.

“Meie põhimõtteks on pakkuda kliendile nii maiust kui ka mänguasja,”
selgitas Kikkas.

“Kohuke on tehtud heast Saaremaa kohupiimast, nagu ka
kõik ülejäänud ettevõtte poolt valmistatavad ja Bono kaubamärgi all
müüdavad tooted. Kohuke on kaetud transrasvavaba šokolaadiglasuuriga, “
tutvustas müügijuht.

“Üheks toote turuletoomise eesmärgiks oligi pakkuda
tervislikumat maiust tuntud kaubamärgi all, vahelduseks Hello Kitty
suhkruvatile ja pulgakommidele.”

Kuigi kaloririkas, on kohuke toitumisteadlaste hinnangul igal juhul parem
kõhutäide kui kokakoola või kartulikrõpsud.

“Tugeva vaimse pingutuse
korral kulub kohuke marjaks ära. Või siis lastele, kes tulevad koolist ja
neil on tarvis näiteks kohe trenni tormata, on kohuke sobiv energia
taastamise allikas. Mõni tund pärast hommikusööki hakkab veresuhkur
langema, laps väsib ega suuda keskenduda. Siis on kohukesest abi,”
vahendab Urmas Kikkas toitumisteadlaste nõu.