Paljud organisatsioonid on oma klienditeeninduste telefoninumbriteks valinud lühinumbrid, sest need jäävad inimestele hästi meelde, teatas tarbijakaitse.

Näiteks tarbijakaitseameti nõuandetelefoni 6 201 707 lühike number on 1330. Ameti nõuandetelefoni ja mitmete teiste organisatsioonide lühinumbrite puhul ei ole tegemist eritariifsete ehk nn tasuliste numbritega – organisatsioonid ei küsi helistamise eest inimestelt teenustasu.

Ometi on nendele numbritele mobiiltelefonilt helistamine tavalistest kõnedest kallim. Mobiilsideoperaatorite hinnakirjade järgi erineb lühinumbritele helistamise hind tavakõnede maksumusest. Tarbijakaitseameti lühinumbrile 1330 helistamine maksab näiteks EMT, Elisa ja Tele2 võrgust ning Starmani lauatelefonilt 0,23 eurot minut.

Kuna lühinumbritele helistamise hindadest ei ole paljud mobiilikasutajad teadlikud, on tarbijakaitseamet selle teema üle nii isekeskis kui ka sideoperaatoritega nõu pidanud. Samuti kuulevad ameti nõuandetelefoni helistajad nüüd teavitusteksti, et helistades rakendub operaatori hinnakirjajärgne tasu. Ameti veebilehel on vastav info juba varasemast.

Arusaamatuste vältimiseks soovitab tarbijakaitseamet ka teistel lühinumbri kasutusele võtnud organisatsioonidel inimesi operaatoritasudest oma kodulehel või muudes infomaterjalides informeerida. Kui võimalik, võiks sellest helistajaid teavitada ka kõne alguses.