„Tuleb tõdeda, et meedial on tõesti jõudu selliste ostupaanikate arengut mõjutada. Enamasti saab asi alguse välismeediast korjatud infokillust ja edasi sõltub juba palju kohalikest sõnumitest,“ ütles Selveri esindaja Annika Vilu Delfi Majandusele.

Tavaliselt on defitsiidil Vilu sõnul ka alust - looduskatastroofid, ikaldused või EL nõuded mõjutavadki toodete saadavust ja sellest tulenevalt ka hinda.

„Jaeketi poolt soovitame selliseid teemasid võimalusel vältida, sest ostupaanikad ja tühjad letid pole meile meeltmööda. Teisalt siis, kui teema on juba päevakorral ja varude soetamine täies hoos, tasuks jagada võimalikult emotsioonidevabalt infot, sest ostupaanikaks pole ju tegelikult põhjust,“ sõnas Vilu.

Vilu sõnul on ühelt poolt mõistetav, et meediakanalid soovivad oma jälgijaid informeerida mõne toote peatsest hinnatõusust, teisalt võib see algatada põhjendamatu varude soetamise.

„Ilmselt on eestlastel veel nõukaaegsed defitsiidid nii hästi meeles, et varumine on paljudel veres,“ arvas Vilu.

Kas aga kanamunade hinda tabab sama saatus nagu mõne aasta eest olnud tatart, kus hind jäigi küllaltki kõrgele tasemele Vilu öelda ei osanud.

„Meile on antud lootust, et maikuuks peaks enamik Euroopa kanakasvatusi saama oma tootmised nõuetele vastavaks, samuti hakkavad selleks ajaks munema noored kanad. Kui pakkumine turul märkimisväärselt kasvab, siis võib see eelduste kohaselt ka hinda mõjutada,“ ütles Vilu.