Estonian Airi möödunud aasta finantsnäitajaid mõjutas eelkõige 40%-line kütusehinna tõus. 2011. aastal suurenes Estonian Airi lendude arv 13,5% võrra, mis suurendas lennufirma kütusekulutusi 50% ehk ühtekokku 8,3 miljonit eurot, teatas ettevõte.

Estonian Airi finantsjuhi ja juhatuse liikme Wade Stokesi sõnul iseloomustavad möödunud aastat mitmed erakordsed sündmused nii ettevõttes kui ka turul.

"Kütusekulude suurenemine tulenes ka sellest, et meil polnud õige suurusega lennukeid. Seetõttu ei olnud me võimelised selliste reisijavoogude juures oma suuri Boeinguid piisaval määral reisijatega täitma. Eelmise aasta kevadel otsustas ettevõte oma Vilniuse baasi sulgeda. Samal ajal kui uus juhtkond töötas välja võrgustikustrateegiat, mis kinnitati 2011. aasta sügisel, tegime otsuse stabiliseerida lennuvõrgustik. Lisaks tekkisid 1,8 miljoni euro suurused erakorralised kulud, mis olid seotud Boeingute tagastamisega ning Boeingu mootori remondikulude mahakandmisega, märkis Stokes.

Estonian Airi nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul on nõukogu seadnud juhatusele ülesandeks järgmise 24 kuu jooksul kasumisse jõuda.

„Vaatamata möödunud aastal lennunduses valitsenud madalseisule ja tõsiasjale, et Estonian Airi majandustegevuse kahjum oli võrreldes Põhjamaade lennufirmadega väikseim, ei saa me möödunud aasta tulemusega rahule jääda,“ ütles Helenius.

„Uue tegevjuhtkonna valimine ja uue äristrateegia kinnitamine eelmise aasta teises pooles oli möödapääsmatu. Need otsused on meie tegevusnäitajatele juba avaldanud positiivset mõju, eelkõige on kasvanud reisijate arv ja müügikäive. Samasugused positiivsed trendid on toimunud ka kliendirahulolu ja tootearenduse osas. Järgneva kahe aasta jooksul peab otsuste mõju kajastuma ka finantsnäitajates,“ tähendas Helenius.

„Edasise pragmaatilise kasvu ja vastutustundliku kasumi saavutamiseks on kolm peamist tegurit – ettevõtte ümberstruktureerimine, lennukipargi uuendamine õige suuruse ja ökonoomsemate lennukitega ning kliendilojaalsuse tõstmine ja klienditeeninduse parandamine. Kõik need tegevused on juba käivitunud,“ lisas Helenius.

„Selle aasta eesmärk on teenindada 850 00 reisijat ja praeguste näitajate poolest peaks see eesmärk olema saavutatav,“ lausus Helenius.

Estonian Air teenindas möödunud aastal 678 049 reisijat, mida on 16,4% rohkem kui 2010. aastal. Sel aastal ostetud lennupiletite hulk kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes üle kolme korra.

Möödunud aastal toimus 11 720 lendu, mida on 13,5% rohkem kui aasta varem. Ettevõtte turuosa tõusis möödunud aastal Tallinna Lennujaamas 32,6%-ni. Estonian Airi lendude regulaarsus ehk toimumise protsent oli 99,1%, mis on ühe protsendipunkti võrra kõrgem kui 2010. aastal. Estonian Airi lendude punktuaalsus ehk väljumise täpsus (15 minutit) oli 90,8%, mis on 4,1 protsendipunkti võrra suurem kui 2010. aastal. Selle tulemusega oli Estonian Air Balti- ja Põhjamaade täpseim lennufirma.

Estonian Air on Eesti rahvuslik lennufirma, kes pakub ärireisijatele ja turistidele otselende Tallinnast Euroopa linnadesse. Estonian Air on suurim vedaja Tallinna lennujaamas.
Estonian Airi otselennud toimuvad 24 sihtkohta Euroopas, Skandinaavias ja SRÜ riikides. Estonian Air soovib parandada lennuühendusi Eesti ja muu maailma vahel, et tõsta oma konkurentsivõimet laia lennuvõrgustikuga regionaalse lennufirmana.

Estonian Air avab selle aasta kevadel mitu uut lennuliini, sh Helsingi, Riia, Jyväskylä, Hannover, Viin, Veneetsia, Joensuu, Kajaani ja Thbilisi. Estonian Air suurendas märgatavalt lennusagedusi Amsterdami, Brüsselisse, Kopenhaagenisse, Stockholmi, Vilniusesse, Moskvasse ja Peterburi.