Faktum&Ariko uuringute juhi Kalev Petti sõnul suhtuvad Eesti elanikud purjus peaga autojuhtimisse üsna tolereerivalt, teatasid projekti algatajad.

“17% Eesti elanikest arvas, et kuni 0,5 promilliga võiks autojuhtimine olla lubatud. 12% Eesti elanikest tunnistasid, et nad on viimase kahe aasta jooksul purjus peaga autot juhtinud. Põhja-Eestis elavate keskealistest jõukamatest meestest on pärast alkohli tarbimist autorooli istunud 23%,” kommenteeris Petti 2011. aasta sügisel tehtud uuringu tulemusi.

“Me oleme Eestis joogituru liidrid ning tunneme seetõttu vastutust joogikultuuri arendada. Alkohol ja autosõit ei sobi kokku ning seetõttu me neli aastat tagasi projektiga alustasimegi. Eelmise aasta kevadel kaasasime projekti oma otsesed kliendid ning lõime Facebookis kommuuni “Kui jood, ära sõida”. Tänaseks on kommuuni liikmete arv kasvanud üle 550. Eelmise aasta lõpus tellisime me Faktum&Arikolt uuringu, et täpsemalt teada saada, kes on need inimesed, kes purjus peaga kõige sagedamini rooli istuvad. Uuringu tulemused olid meie jaoks üllatavad ning nendest tulemustest lähtuvalt oleme ka omaedasised tegevused kavandanud. Koostöös automüügi turuliidri Amserviga teavitame ja harime autoomanikke. Samuti alustame koostööd Rovico ning restoranide ja teiste toitlustusasutustega, et pakkuda nende klientidele võimalust tasuta alkomeetrit kasutada,” selgitas Mähhar projekti senist kulgu ja lähiaja plaane.

Amserv Grupi Baltikumi turundusjuhi Kaarel Talvoja sõnul on uuringus esile tulnud sihtrühm (keskealised Põhja-Eesti jõukamad mehed) Amservi seisukohast samuti väga oluline – nemad ostavad kõige rohkem uusi ja kasutatud autosid.

“Seetõttu tunneme, et ennetava „Kui jood, ära sõida“ kommunikatsiooni tegemine on meie kohustus samuti. Ühe väljundina oleme projekti raames kasutamas kõikidele Amservi poolt müüdavatele autodele informatiivseid parkimiskellasid. Oleme lähiajal koostöös Rovicoga katsetamas ka lisavarustusena autole paigaldatavaid alkolukke, mida seejärel meie valitud esindustes müügile tuua,” lisas Talvoja.