EMT teatas, et tema esimese kvartali käive kasvas aastases võrdluses kaks protsenti 40,6 miljonile eurole. Suurim tõus tuli mobiilsest internetist, mis kasvas aastaga 47 protsenti, kirjutas BNS.

Ettevõte selgitas, et madala marginaaliga seadmete müügi kasv oli põhjuseks kulumieelse tegevuskasumi (EBITDA) marginaali langusele. EBITDA suurust ega selle marginaali EMT ei avaldanud. Teliasonera aruande kohaselt oli EMT EBITDA esimeses kvartalis 101 miljonit Rootsi krooni ja marginaal 28 protsenti. Aasta tagasi olid samad näitajad vastavalt 128 miljonit Rootsi krooni ja 36 protsenti.

EMT hindas oma üldiseks turuosaks klientide arvu järgi 45 protsenti. Esimese kvartali lõpu seisuga oli EMT-l 804 000 klienti, neist 548 000 lepingulist ja 256 000 kõnekaardi kasutajat. Aastaga lisandus EMT-le 46 000 uut lepingulist klienti.

"Oluline on välja tuua just EMT üldturuosa stabiilsus vaatamata väga tihedale konkurentsile," ütles EMT juhatuse esimees Valdo Kalm. "Selle juures tuleb rõhutada just lepinguliste klientide arvu kasvu ning seda, et ehkki viimasel ajal on palju räägitud numbriliikuvusest, moodustab see ainult umbes neljandiku liitumistest."

EMT-l on üle 200 000 aktiivse mobiilse interneti kasutaja. Eriti kiiresti kasvas arvutis mobiilse interneti kasutajate arv, suurenedes aastaga 36 300 kliendi võrra, märkis ettevõte.

Teliasonera lairibaüksuse ehk Elioni käive oli esimeses kvartalis 430 miljonit Rootsi krooni. Üksuse EBITDA langes eelmise aasta 132 miljonilt 108 miljonile Rootsi kroonile ja marginaal seega 31 protsendilt 25 protsendile.

Elioni televisiooni kasutajate arv kasvas esimeses kvartalis ligi 144 000 inimeseni, Elioni internetti kasutas märtsi lõpuks 203 000 kodu ja ettevõtet, teatas Elion.

Elioni äriklientide IT-teenuste valdkonna käive kasvas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 15,4 protsenti.

Elioni hinnangul on ettevõtte esimese kvartali kaabeltelevisiooni turuosa tõusnud 41,4 protsendini, aasta tagasi oli sama näitaja 37,7 protsenti. Internetiühenduste turuosa oli Elioni teatel eraklientide turul 53,9 protsenti ja äriklientide turul oli lairiba interneti turuosa 76 protsenti.

Elioni juhatuse esimehe Arti Otsa sõnul võib Elion tulemustega rahule jääda, sest aasta esimese kolme kuu tulemused näitavad häid arenguid kõikide põhiteenuste lõikes.

Elioni esimese kvartali investeeringute maht oli 7,29 miljonit eurot, millest valdav osa suunati võrguarendusse. Tänavu plaanib ettevõte investeerida tootearendusse, IT-taristu ja võrgu arendamisse täiendavad 25,7 miljonit eurot.

Kogu Teliasonera kontserni müük kasvas esimeses kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes 3,5 protsenti 25,693 miljardile Rootsi kroonile ning EBITDA vähenes 0,7 protsenti 8,824 miljardile Rootsi kroonile. Puhaskasum vähenes 16 protsenti 3,908 miljardile Rootsi kroonile.