Nordea panga esimese kvartali kasum oli 12,9 miljonit eurot
“Kuigi Euroopa majanduskasvu piirab jätkuvalt võlakriis, on Põhjamaade ja Eesti majandused jätkanud esimeses kvartalis edukalt. Oluline sealjuures on Eesti ettevõtete investeerimisaktiivsus, mida toetab kasumlikkuse ja käibe suurenemine. Nordea panga esimese kvartali tulemused kinnitavad, et ettevõtted on jätkanud investeerimist, mis on vajalik konkurentsivõime tugevdamiseks ja majanduse arenguks,” ütles Nordea Eesti juht Vahur Kraft panga teates.
“Kolme esimese kuuga on Nordea stabiilselt kasvatanud laenude- ja liisingute portfelli ning saanud juurde üle 2000 uue kliendi.” Panga laenu- ja liisinguportfelli maht oli aasta esimese kvartali lõpu seisuga 3 miljardit eurot, mida on võrreldes varasemaga 8% enam.
Nordea panga juht lisas, et investeeringute planeerimisel tuleb ettevõtetel vaadata kaugemale ajutisest aeglustumisest Euroopas.
“Selleks aastaks prognoosime Eestile kaheprotsendist majanduskasvu. Uus elavnemine on seotud Euroopa-suunalise ekspordi nõudluse taastumisega. Euroala languse pöördumine tõusule järgmisel aastal annab alust oodata Eestis juba 4%-list kasvu,” sõnas Kraft.
“Kindlasti mängib investeerimiskeskkonna aktiivsemaks muutmises olulist rolli ka pankade tegevus ja otsused. Nordea on hoidnud esimeses kvartalis stabiilset, 10%-list varade kasvu võrreldes aasta varasema ajaga ning saavutanud mõistliku majandamisega hea 34%-lise kulu-tulusuhte.”
Nordea Eesti juhi kinnitusel on märkimisväärse kasvu esimeses kvartalis teinud hoiuste maht.
“Oleme võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvatanud hoiuste mahtu 44%. See on positiivne märk meie kliendikesksest strateegiast ning usaldusväärsusest,” tõdes panga juht.
“Arvestades meie ambitsioone Euroopa suurpangana, on meie jaoks ülitähtis hoida kõrget usaldusväärsust finantsmaastikul ja tugevat kapitaliseeritust, mida möödunud aasta lõpus kinnitas rahvusvaheline reitinguagentuur Standard & Poors andes Nordeale ainukesena Balti riikides tegutsevatest pankades AA- reitingu.”
“ Samuti on Nordea kinnistanud jõuliselt oma positsiooni suurte kodupankade seas. Lisaks igapäevastele rahaasjade korraldamisele, hoiustamisele ning laenutoode kasutamisele on tõusnud jätkuvalt klientide huvi investeerimistoodete vastu,” arvas Nordea Eesti juht lisades, et eraisikute säästu- ja investeerimistoodete maht on kasvanud aastataguse ajaga võrreldes 42%.
Nordea Pensions Estonia jätkas 2012.aasta esimeses kvartalis jõudsat kasvu. Pensionifondide varade maht suurenes kolme kuuga 16,8%, ületades 49 miljoni euro piiri.
Esimese kvartaliga lisandus enam kui 1400 uut klienti, mille tulemusena kasvas Nordea pensionifondide investorite arv 6% võrra.
Esimese kvartaliga on kasvanud ka Nordea ettevõtete laenu- ja liisinguportfell, mis tugevdab Vahur Krafti sõnul Nordea panga teist positsiooni Eesti ettevõtete finantseerimise turul veelgi.
Nordea Eesti ettevõtete laenu- ja liisinguportfell moodustas märtsi lõpus 1,8 miljardit eurot, kasvades varasema aasta esimese kvartaliga võrreldes 8%.
Eraisikute laenu- ja liisinguportfell kasvas aastases võrdluses 8% ja ulatus märtsi lõpus 1 miljardi euroni. Panga laenude maht ulatus märtsi lõpus 2,5 miljardi euroni, mis teeb aastaseks kasvuks 7%.
Oluliselt on paranenud Nordea laenuportfelli kvaliteet, laenukahjumite osakaal kogu portfellist moodustas esimeses kvartalis 0,06%.
Liisingu- ja faktooringuportfell kasvas aastases võrdluses 18%, ulatudes 495 miljoni euroni, mis on Eesti liisingturul teine positsioon. Jõuline kasv tulenes logistika ja transpordisektori uute suurinvesteeringute liisingrahastamisest.
Kokku väljastas Nordea Liising I kvartalis uusi liisingkrediite kogumahus 71,7 miljonit eurot, mida on 44% enam kui aasta tagasi.
Selle aasta plaane ja edasisi arenguid kommenteerides tõi Vahur Kraft välja pideva ja jätkuva teeninduskvaliteedi arendamise.
“Klienditeeninduse kvaliteet on panga jaoks võtmetähtsusega. See on osa meie äristrateegiast ning investeerime sellesse üha enam. Tulime aasta alguses välja nii era- kui äriklientidele mõeldud võimalusterohkeima mobiilipangaga, mis on väga hästi vastu võetud. Lisaks panustame sel aastal sularahaautomaatide ühisvõrgu projekti ja internetipanga arendamisse, mis peaks muutma meie teenused klientidele veelgi mugavamaks ja kättesaadavamaks,” ütles Nordea Eesti juht.
“Nii täna kui tulevikus on meie tegevuse keskmeks kliendid. Emori poolt läbi viidud viimase turu-uuringu kohaselt on see tegevus vilja kandnud. Uuringu kohaselt on Nordea klientide lojaalsuse näitaja jätkuvalt kõrge – 92 punkti tasemel, mis on võrdväärne maailma parimate ja usaldusväärsemate pankadega,” lisas Kraft.
“Usun, et suudame oma professionaalse meeskonnaga seda taset ka edaspidi hoida.”