Majandusministeeriumi asekantsleri kohusetäitja Ando Leppiman ütles kolmapäeval biogaasiteemalisel konverentsil, et sellise muudatusega saaks suhteliselt lihtsalt tõsta taastuvkütuse osakaalu transpordikütuste osas viie protsendini, vahendas BNS.

Mootoribensiini ja diislikütust veab Eesti sisse ning rafineerimistehased orienteeruvadki juba biokütuse lisandiga kütuste tootmisele, selgitas ta.

Kokku tuleb biokütuse osa transpordis tõusma kümne protsendini ja teise viieprotsendilise osa saavutamine on Leppimani selgitusel keerulisem võrreldes biolisandi kasutamisega.

Eesmärgi saavutamisse panustavad näiteks elektriautod, kui need kasutavad taastuvatest allikatest toodetud elektrit. Neist üksi ei piisa. Seega tulebki Leppimani selgitusel kaaluda biogaasi kasutust.

Biogaasi kasutamine soojuse ja elektri koostootmises on seotud suurte äriliste riskidega ning mõistlikum on biogaasi kasutada transpordikütusena ja näiteks biogaasist toodetud biometaani kasutus annab ka rahalist efekti, märkis Leppiman.

Samas hoiatas ta, et biogaasi kasutuse laiendamisel tuleb võimalik riigi sekkumine hoolega läbi kaaluda, et vältida probleeme, mis on tekkinud taastuvatest allikatest elektritootmise toetamisel.

Majandusministeeriumi energeetikaosakonna säästva energia talituse juhataja Madis Laaniste tõi välja, et biogaasist toodetud mootorikütuse saaks vabastada aktsiisist või fikseerida aktsiisi kindlaks perioodiks, samuti on võimalik anda toetust transpordis kasutatava biometaani tootmisseadmele.