"Kaubamaja kasuminumbrid näitavad, et Eesti majandus on stabiliseerunud, kõige raskemad ajad on möödas,“ rääkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Ostjate tarbimisjulgus liikus aasta esimestel kuudel, kaupmehele traditsiooniliselt kõige kehvemal ajal, mõõdukas tõusujoones. Kliendid on kogenud, et reeglina peab kvaliteetsem asi kauem vastu ning see tunnetus väljendub tasapisi ka tarbimises.”

Raul Puusepa sõnul on Tallinna Kaubamaja kontserni kasumlikkus olusid arvestades hea ning selle põhjuseks on majanduslanguse ajal ja tulemusena korrastunud organisatsioon. “Meie soov on kasvada kasumlikult,” märkis Raul Puusepp. „Erakordset head meelt teeb, et Partnerkaardi kasutajate arv on kasvanud sellel aastal veel 5000 inimese võrra, mis näitab nii tarbimisjulguse kasvu kui klientide lojaalsust. Partnerkaartide arv kasvas kvartali lõpus 503 000ni.“

„Esimeses kvartalis avasime kaks väga olulist uut arendust – 8. märtsil Tallinna Kaubamajas uue Naistemaailma ning 22. märtsil Lastemaailma,“ rääkis Raul Puusepp. „Juba 17. mail avame Selveri keti 35-nda kaupluse Sakus. Aasta esimese kolme kuu olulisteks arendustegevusteks oli kahtlemata kontserni püsiklientide lojaalsusprogrammi edasiarendus, millega püsikliendid hakkavad koguma boonuspunkte, mille väärtus on 1 sent igalt kulutatud eurolt. Partner Krediitkaardiga, mis tuleb koostöös LHV Pangaga turule 10. mail 2012, on boonus topeltsuur – 2 senti igalt eurolt. Boonuspunktidega saab oste teha kõigis Tallinna Kaubamaja kontserni kauplustes. Püsiklientide osatähtsus kontserni käibes oli 78%.”

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri supermarketite I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 77,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,1%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum ja puhaskasum olid 2012. aasta I kvartalis 1,9 miljonit eurot, näidates võrrelduna 2011. aasta sama perioodiga 0,8 miljoni euro ehk 77,7% suurust kasvu. Eesti kasumi kasv on tingitud eelkõige suurenenud müügimahust ning järjepidevast tööst kaupade sortimendi ning müügitulukusega, mille tulemusena on ettevõtte brutokasumi marginaal suurenenud 0,3 protsendipunkti võrra. Selveri ketti kuulub 2012. aasta I kvartali lõpu seisuga 34 kauplust ja keskusköök.

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 19,0 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,6%. Kaubamajade kahjum 2012. aasta esimeses kvartalis oli 0,3 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 0,4 miljonit eurot. Samas toimusid võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga jaanuari keskpaigast märtsini renoveerimistööd Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas, mõjutades ajutiselt müügitegevust 3500 ruutmeetril. Selle tulemusena laienes Naistemaailm 1000 ruutmeetri võrra. Kaks kuud oli ümberehituste tõttu täielikult suletud 12,6% kogu müügipinnast ehk 2100 ruutmeetrit, varasema Spordi- ja Digimaailma asemel avati 22. märtsil Eesti suurim Lastemaailm.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu 2012. aasta I kvartalis oli 0,8 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 51,8%. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on 0,03 miljonit eurot väiksem kui möödunud aasta samal perioodil. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2011.aasta aprillist avatud ka viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses.

Autokaubandussegmendi I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 6,1 miljonit eurot, ületades 59,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Esimese kvartali kasum oli eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes kahekordne ehk 0,4 miljonit eurot. Kasumi kasvule aitas kaasa heade müügitulemuste juures kuluefektiivsuse säilitamine. Esimeses kvartalis müüdi kokku 349 autot ehk 147 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil. KIA sõidukite turuosa Baltikumis I kvartalis oli 3,7%, aasta tagasi samal perioodil oli turuosa 2,6%.

Jalatsikaubanduse müügitulu I kvartalis oli 2,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2011. aasta sama perioodiga 13,9%. I kvartali kahjumiks kujunes 0,5 miljonit eurot ja vähenes 19,7% võrreldes 2011. aasta I kvartali kahjumiga, mis oli 0,6 miljonit eurot. Kahjumi peamisteks põhjuseks oli moekaubandusele omane talvehooaja lõpu allahindlus. 2012. aasta esimeses kvartalis suleti 2 ABC Kinga ja 1 Nero kauplus Riias seoses nende pikaajalise kahjumlikkusega. Sellega on jalatsisegmendi tegevus Lätis ajutiselt peatatud. Teises kvartalis jätkuvad ettevalmistustööd ühe ABC Kinga (Pärnu) ning ühe Shu (Viljandi) kaupluse avamiseks. Pärnu kaupluse avamine on planeeritud juuli algusesse ning Viljandi oma IV kvartali lõppu. Kontserni kahte jalatsikaupluste ketti kuulub käesoleval ajal 23 kauplust.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6,1% ning ulatus 0,7 miljoni euroni. Esimese kvartali kasumiks kujunes 1,8 miljonit eurot. Kasum suurenes 2011. aasta esimese kvartaliga võrreldes 8,3% peamiselt tänu müügitulu kasvule.