Estonian Airi esindaja Ilona Eskelineni sõnul ei saa hetkel Taani firma pankrotist Estonian Airile või klientidele tekkivaid kahjusummasid kokku arvutada.

„Hinnanguliselt puudutab see paarisadat Estonian Airi klienti. Täpsem info selgub peale seda, kui Cimberi lennud on broneeringusüsteemidest maha võetud. Uusi lende ei saa broneerida, aga vanad on süsteemis olemas, justkui need toimuksid,“ ütles Delfi Majandusel Eskelinen.

Reisijatele, kes on ostnud lennupiletid Cimber Sterlingi lendudele Estonian Airi kaudu, tagastatakse piletiraha Estonian Airi poolt. Neile, kes soetasid piletid reisibüroo kaudu, palub lennufirma pöörduda reisibüroo poole.

Cimber Sterlingi uute lendude broneerimisvõimalus on Estraveli andmetel broneerimissüsteemidest maha võetud ning kuigi eelnevalt broneeritud lennud on süsteemis alles, need ei toimu.

Estraveli kahju seisneb hetkel firma esindaja Mari-Liis Rüütsalu sõnul lisatöös, mille raames tuleb tegeleda umbes poolesaja kliendi informeerimisega, lennupiletite muutmisega või tagastamisega ning tagastamistaotluste esitamisega.

„Valdaval enamusel klientidest ei olnud veoleping sõlmitud mitte Cimber Sterlingiga, vaid neil oli lend mõne teise lennufirma, näiteks Estonian Airiga dokumendil. Sellised piletid on endiselt kehtivad ja tühistatud lennu eest saab soovi korral raha tagasi. Mõnedel juhtudel on võimalik ka pileti muutmine teise lennufirma lendudele,“ sõnas Rüütsalu.

Kuigi üksikud Cimber Sterlingi väljastatud piletid on Rüütsalu sõnul hetke seisuga väärtusetud, siis eeldatavalt töötatakse mõne kuu jooksul välja protseduur, mille alusel saab lennufirma pankrotipesast raha tagasi taotleda.  


„See võib võtta pikalt aega ja tagasi ei pruugi saada kogu summat,“ ütles Rüütsalu.

Cimber Sterling lendas Taanist 19 lennukiga enam kui 50 sihtkohta ning oli lennufirma SAS jaoks oluline partner kohalike lennuliinide ja lähiliinide teenindamisel.