„Osalejad jõudsid ühiselt veendumusele, et muutused väliskeskkonnas ja müügikanalite paljusus suurendab müügisooritust ja selle juhtimise tähtsust. Lisandväärtus ja selle loomine on müügisoorituse eesmärgiks,“ tegi päevast kokkuvõtte Mercuri Eesti tegevjuht Kaido Vestberg, teatas Mercuri.

MüügiLabori avaettekandes selgitas Arengufondi majandusekspert Heido Vitsur makromajanduse suundumustest lähitulevikuks, märkides muuhulgas Aasia, eriti Hiina kiiret kasvu.

„Hiina kasvab ja tarbib üha rohkem ning sellel on kindel kaudne mõju kõikidele,“ märkis Vitsur ja tähendas, et ka Eesti ettevõtetel tuleb hakata endale kohta leidma kasvava nn uue siiditee tingimustes.

„Tulevikus on isegi väike-ettevõte rahvusvaheline. Samas tarneahelad muutuvad kompleksemaks. Töötatakse kõrgema vanuseni, samas oskuste elutsükkel lüheneb,“ loetles ta.

Majandusekspert tõdes, et ettevõtjate võimekus on tihedalt seotud riigisektoriga. Ta toonitas, et oluline roll ettevõtluse kasvuks on igasuguse bürokraatia vähendamisel ja regulatsioonide selgepiirilisusel.

Vitsur avaldas ka arvamust, et maailma mastaabis pole jõutud võlakriisi lahendamise lähedalegi, kuna võlgu kaetakse üha uute laenudega.

Endine tippsportlane ja treener Allar Levandi, kes nüüd ettevõtluses tegutseb, tõi oma sõnavõtus välja spordi- ja müügisoorituse juhtimise erinevusi ja sarnasusi, „On kurb tõsiasi, et teiste vigadest ei õpi tegelikult keegi,“ tõdes Levandi ning jätkas.

„Olgu siis spordis või äris, soorituse juhtimisel on kolm olulist komponenti: säilita isikupära, idee maksab vaid koos teostusega ning tähtis on anda isiklikku eeskuju.“

Mercuri International Grupi tegevjuht Ola Strömberg selgitas rahvusvahelisi trende müügisoorituse juhtimisel.

„Peaaegu alati teavad kliendid meie kohta rohkem kui me ise,” tõdes Strömberg rääkides tänapäeva suhtlemisvõimalustest.

Tema sõnul on liiga palju infot pigem halb ja segadusseajav. “Liiga palju infot tähendab aga seda, et valikute tegemiseks vajatakse kellegi eksperthinnangut, mistõttu on müügiinimesed praegu isegi olulisemad kui kunagi varem, eriti konsultantidena.”

Strömberg tõdes,et klientide lojaalsusest on saanud müügivaldkonna müüt ja normiks tundub olevat ebalojaalsus.

“Toimunud on väärtuse plahvatus. Inimesed ostavad emotsiooni, isegi kui ratsionaalne külg on olulisem,” kõneles ta.