Elisa ärikliendiüksuse juhi ja juhatuse liikme Jüri Teemanti sõnul võeti eritariifsete teenusnumbrite teisaldamist võimaldav Euroopa Liidu direktiivist tulenev määrus Eestis vastu eelmise aasta septembris, kuid tänavu avaldas esimene klient reaalselt soovi eriteenusnumbri teisaldamiseks, teatas Elisa.

„Elisa on esimene sideoperaator, kes kolis kahest erinevast võrgust eriteenusnumbrid enda võrku ning meil on hea meel, et see protsess kulges kliendi jaoks kiiresti ja tõrgedeta,“ märkis Teemant.

Kokku kolis Elisa võrku seitse eriteenusnumbrit, algusega „800“. Üks number kolis Elisasse Elioni ja kuus numbrit ProGroup Holding OÜ võrgust.

Teemant märkis, et eriteenusnumbrite liigutamine ühest võrgust teise on eriti oluline just äriklientidele, kes on reeglina eriteenusnumbrite kasutajad.

„Numbriliikuvus toimub Eestis juba 2005. aastast ning see on läbi aastate avardanud klientide valikuvabadust. Alates 2005. aastast on operaatori vahetamise võimalust kasutanud kümned tuhanded kliendid ning näeme, et numbriliikuvuse regulatsioon on kaasa aidanud teenuste hindade langusele ja konkurentsi tihenemisele Eesti mobiilsideturul,“ sõnas Teemant.

Mullu septembris vastu võetud määrusega lühendati ka numbriliikuvuse aega kahe päeva võrra ning kaheksa päeva asemel liigub number ühest võrgust teise täna kuue päevaga.

EL direktiivist tuleneva määruse järgi saab üle viia teenusnumbreid, mille hulka kuuluvad numbrid algusega „40“, „70“, „800“ ja „900“. Neid kasutatakse lõppkasutajale sideteenuse vahendusel maksevaba, eritariifita või eritariifiga sisuteenuste osutamiseks.

Numbriliikuvus toimub kõikidel operaatoritele ühise Tehnilise Järelvalve Ameti andmebaasi kaudu ning numbriliikuvuse teisaldamise kuupäeva ei määrata nädalavahetusele ega riigipühale.

Riikliku regulaatori Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) netonumbrite statistika kohaselt on käesoleva aasta nelja kuu jooksul teiste operaatorite võrkudest Elisa võrku liikunud 9840 klienti. Tele2-st omakorda on lahkunud 5578 ning EMT-st 4182 klienti.