„Eesti elanikest eelistab 45 protsenti punast ning 21 protsenti valget veini, kuigi veini müügistatistika kohaselt ei ole see vahe nii suur. Valge veini tarbimine on seotud aastaajaga – suvel on läbimüük suurim ning hakkab sügise poole vähenema,“ ütles Altia Eesti AS juhatuse liige Kristel Mets.

Eesti inimestest tarbib suurim osa, 46 protsenti, punast veini harvem kui kord kuus ning vaid 12 protsenti joob veini kord nädalas – samas on Taanis see näitaja 37, Rootsis 31 ning Soomes 20 protsenti.

Põhjamaades tarbib enamik tarbijaid veini kord nädalas. Veini ostavad Eesti inimesed harvem kui kord kuus – punase veini puhul märkis seda 52 ja valge veini puhul 61 protsenti vastanutest. Põhjamaades ostetakse veini keskmiselt kord kuus.

„Samas ostetakse Põhjamaades rohkem suuri pakiveine, seda eriti Rootsis, kus tarbijad on mõistnud, et kvaliteetsed pakiveinid maitsevad sama hästi kui pudelis ning nende säilivus ei nõua toote kohest äratarbimist,“ ütles Mets.

Mets lisas, et veinide puhul omab päritolumaa osas eelistust 62 protsenti tarbijatest, kellest 26 protsenti eelistab Tšiili veine. Järgnevad Prantsusmaa 22 ja Hispaania ning Itaalia 21 protsendiga.

„Samas imporditakse kõige rohkem veine Eestisse Hispaaniast, kellele järgnevad Itaalia, Prantsusmaa ja Tšiili,“ märkis Mets.