Täpsemalt tähendab see seda, et tihti ei pruugi odavlennuks peetud lend osutuda palju odavamaks kui seda on kallimate lennufirmade puhul. Uuringust aga selgus, et üldjoontes ning odavlennufirmade reegleid järgides on lend odavlendajatega siiski 33 protsenti odavam, vahendas ajakiri Lowcost and Regional.

Uuring, milles võeti arvesse 5000 erinevat kuluartiklit, 20 lennufirmalt 192 lennujaamas, selgitas välja, et kõige suuremat “koormist” võtab lisaks oma tavalisele lennupiletihinnale Iirimaa odavlendaja Ryanair, kellele makstavast kogukulust isegi 40 protsneti moodustasid “lisatasud”. Samas peab märkima, et Ryanairi keskmised tasud lendamisele olid ka oma segmendis ühed odavamad.

Kaubandus lennuki pardal

Äärmiselt kiiresti on aga kasvanud lisatasude eest pakutavad teenused ja kaubad lennukite pardal – söök ja jook, lõhnaõlid, kellad ja nii edasi - ning teenused maal, mis asuvad väljaspool põhitegevust - taksoteenused, hotellid, suveniirid ja nii edasi. Viimase aja kõige tuntum lisandväärtus lennufirma turunduskampaania osana olid airBalticu kujundusega spordijalatsid, mis kujutasid endast lennufirma värvides lennukit.

Sama kiiresti on kasvamas ka lennukid kui reklaampinnad. Lennukites on reklaamid nagu kõikjal mujal pigutatud nii toaleti peeglite asemele, peatugedele, lennukiistme küljes olevale lauale kui kõikjale mujale, kuhu plakatit kleepida annab.

Uuringute kohaselt annab reklaam lennukis 94 protsendilise võimaluse, et inimene reklaami ja reklaamitavat kaupa mäletas. Põhjuseks teiste segavate faktorite puudumine.