Laeva disainisid ja ehitasid BWB insenerid, kes koostöös tellijaga valmistasid ligi aasta kestnud konsultatsioonide käigus ette spetsiaalse laeva projekti, mille järgi algasid 2010. aasta novembris ehitustööd, kirjutab
.

“Projekti koostamine oli meie jaoks ühelt poolt suur väljakutse, teisalt väga konkreetse eesmärgiga. Rootslaste soov oli saada võimalikult ökonoomne ja kasutajasõbralik patrull-laev,” ütles BWB juhatuse esimees Margus Vanaselja.

Peamine uuendus puudutab Volvo Penta IPS pööratavaid käiturseadmeid, mida kasutatakse sellise suurusega laeval esmakordselt ja mis võimaldavad maksimumkiirusel ligi 40-protsendilist kütuse kokkuhoidu, võrreldes traditsioonilise sõukruvidega lahendusega. Laeva lükkab traditsioonilise kahe sõu-kruvi asemel edasi kuus.

Laeva ehitamisel on kasutatud ka varasemast kergemaid materjale ja kerekonstruktsioone, mis võimaldavad saavutada täiendavat kütusekokkuhoidu.

Eesti kaitsetööstuse liidu tegevjuhi Andres Parve sõnul on BWB strateegilise kaitsetööstuse valdkonna ettevõte Eestis. “Kaitseotstarbeline laevaehitus on kujunenud üheks Eesti kaitsetööstuse liidu ja kaitsetööstuse prioriteetseks valdkonnaks, mille parim näide ja tunnustus on Rootsi rannavalvele üleantav laev,” ütles Andres Parve.

Kõik viis Rootsi rannavalvele ehitatavat laeva on 26,5 meetrit pikad ja 6,2 meetrit laiad ning võimaldavad sõita kiirusel kuni 32 sõlme. Laevade tellija on Rootsi rannavalve, kes hakkab laevu kasutama piirivalve-, politsei-, migratsiooni-, pääste- ja tollitöös. Lepingu kogumaksumus on 17 miljonit eurot, ühe laeva hind on 3,4 miljonit. Viimane laev antakse rootslastele üle 2013. aastal.