„Loomulikult peab inimene pin-koodi sisestades olema tähelepanelik ja sisestama selle vaid sellisel juhul, kui ta on ise päringu algatanud. Seda nii mobiil-id, kui ka teiste identifitseerimisvahendite puhul,“ sõnas Pae Delfi Majandusele.

Kõige turvalisem on Pae sõnul siseneda internetipanka ID-kaardi ja mobiil-id abil. „Mobiil-id kuvab, millele ja kellele PIN pannakse. Näiteks Swedbanki puhul on kiri "Swedbank" kenasti ees kui pinkoodi küsitakse (see on teenusepakkuja põhiselt fikseeritud toim.),“ manitses Pae tähelepanelikkusele.

Pae sõnul küsitakse Swedbanki sisenedes lisaks telefoninumbrile ka unikaalset kasutajanime. „Kui kasutajanimi ja telefoninumber ei kattu, ei saadeta mobiil-id päringut telefonile,“ kinnitas Pae mobiilse-id turvalisust.

Pahatahtlikul inimesel on mehe sõnul üpris keeruline teada saada nii telefoninumbri kui ka kasutajanime. „On olemas teatud veebikeskkondi, kus piirdutakse ainult mobiilinumbri küsimisega. Sellisel puhul on võimalik, et pahatahtlik inimene sisestab kellegi võõra telefoninumbri ning loodab, et telefoni omanik sisestab segadusest tingituna oma PIN'I telefoni,“ selgitas Pae.

Kutsume siinkohal kasutajaid üles tähelepanelikkusele ning tuletame meelde, et kui inimene ei ole ise Mobiil-idga kuhugi sisenemist või allkirjastamist alustanud, ei tohiks mobiiltelefon pinkoodi küsida ning ka ei tohiks klient seda sinna kindlasti sisestada,“ hoiatas Pae ning lisas, et sellistest juhtumitest tasub kindlasti pangale teada anda!

Isegi kui inimene on ise mobiil-idga sisenemise algatanud, tuleks Pae sõnul alati tähelepanelikult üle vaadata telefoni ekraanil kuvatav teenusepakkuja nimi ja kontrollkoodi vastavus teenuse pakkuja lehel kuvatavaga. „Nii saab inimene olla kindel, et teenus, mida tarbitakse, on talle turvaline.“