Estonian Airi soovib jõuda kokkuleppele uue kollektiivlepingusõlmimise osas lähtudes Euroopa lennundusregulatsioonides sätestatud normidest, Eesti Vabariigi seadustest ning tänasest turuolukorrast. 

Nii on Estonian Airi pilootidele vana kollektiivlepingu alusel kohalduvad töö– ja puhkeaja normid Euroopa lennundusregulatsioonides tulenevatest normidest märgatavalt soodsamad, teatas Estonian Air.

Kollektiivlepingu järgi töötajatele võimaldatavate puhkusepäevade arv on oluliselt suurem kui töölepinguseaduses ettenähtud puhkuse normaalkestus ning ületab oluliselt ka Estonian Airi konkurentide juures pakutavaid tingimusi. See suurendab olulisel määral ettevõtte tööjõukulusid, piirab tööjõu kasutamise efektiivsust ning vähendab Estonian Airi konkurentsivõimet.

„Näiteks, Euroopa reeglid, mis on kehtestatud kaaludes kõiki lennuohutuse nõudeid, lubavad lennata 900 lennutundi kalendriaastas. Meil on vana kollektiivlepingu alusel kokku lepitud 800 lennutundi 12 järjestikuse kuu jooksul. Puhkus on EV töölepinguseaduse järgi 28 kalendripäeva, Estonian Airis on pilootide keskmine puhkusepäevade arv kalendriaastas 40 (põhipuhkus 38 päeva + lisapuhkus tööstaaži eest),“ lisas Eskelinen.

„Piloodid on olnud ja jäävad Estonian Airi personalis prioriteetsele kohale. Sellest on lähtunud ka senine palgapoliitika – kui majandussurutise tingimustes langes kõigi Estonian Airi töötajate palk 10-15%, siis pilootide töötasu oli ainus, mis jäi samale tasemele või isegi tõusis mõnevõrra.

„Läbirääkimised pilootidega on väldanud juba pikemat aega. Oleme näidanud head tahet kollektiivleping allkirjastada ja teinud läbirääkimistes mitmeid järeleandmisi. Sel aastal tõsteti Estonian Air Regionali kaptenite palkasid. Usume, et ka meie piloodid käituvad vastutustundlikult nii klientide kui ettevõtte suhtes,“ tähendas Eskelinen.

Läbirääkimiste käigus on Estonian Airi juhtkond toonud välja põhilised probleemid vanas kollektiivlepingus, mis takistavad ettevõtte arengut ning mille lahendamine on arengustrateegia realiseerimiseks hädavajalik.