"Traditsiooniline arve edastamine posti teel on viimaste aastatega märgatavalt vähenenud. Üks viimaseid Euroopas läbi viidud sõltumatuid uuringuid näitab, et 2011. aastal saatis e-arveid Euroopas 5 miljonit ettevõtet 75le miljonile adressaadile. Uuring toob välja, et 2012. aasta e-arvete prognoositav osakaal on ca 30% kõigist arvetest," selgitas Eesti Posti juhatuse liige Mait Sooaru.

"Logistika- ja postivaldkonnaga seotud e-teenuste areng saab lähiaastatel olema eriti kiire ja uued võimalused aitavad kokku hoida kuni 80% paberarvete menetlemise kuludest," kommenteeris turutrende Sooaru.

Eesti Postis loodud e-lahendustesse suhtutakse Eesti avalikus sektoris väga edumeelselt. eArvekeskuse juhi Margus Tammeraja sõnul teeb e-arvete internetipõhisus ja ühilduvus enamkasutatavate majandustarkvara programmidega ülemineku e-arvetele kiireks ja mugavaks.

"Eesti Posti eArvekeskuse ostuarvete elektroonse menetluse teenust kasutab üle 80 riikliku asutuse ja hulk kohalikke omavalitsusi. See tähendab, et ostuarvete elektrooniline menetluslahendus ning e-arvete vastuvõtmine ja ostuarvete digiteerimine on tänaseks kasutusel kolmandikus kõigist riigiasutustest," sõnas Tammeraja.

Mainitud uuringu alusel jagab Eesti B2B ja B2C sektoris hetkel turuliidri positsiooni Taaniga

"Sellel aastal on oodata rohkem edumeelseid e-arvete kasutajaid just erasektorist. Oleme seadnud eesmärgiks mitmekordistada e-arvelduse klientide arvu ja viia Eesti juhtivaks e-arvelduse riigiks," lisas Tammeraja.

E-arvete kasutusele võtmine tähendab väheseid ümberkorraldusi tööprotsessides, kuid suurt aja kokkuhoidu rutiinses andmesisestuses ja seni paberil toimunud menetlustes. eArvekeskus võimaldab Eesti Pangaliidu standardile vastavaid e-arveid saata ligi 1000-le erasektori ettevõttele ja enam kui 500-le avaliku sektori asutusele.

Euroopas läbiviidud e-arvete uuring näitab, et Euroopas saadeti 2011. aastal 3 miljardit e-arvet. E-arvete osakaal kasvab keskmiselt 30% aastas.