Edelaraudtee peadirektori Kalvi Pukka sõnul tähendab tänane otsus sisuliselt seda, et konkurents raudteel lõpeb, teatas Edelarautee.

„Olen mures reisijateveo kvaliteedi ja hinna pärast nii raudteelase kui kodanikuna. Teenuse kvaliteet ning hind tulevad läbi konkurentsi, raudteetransport ei ole selles suhtes erand.

Mõistlik oleks olnud kuni 2017. aasta hanke korraldamiseni jätkata kahe rongioperaatoriga – ühe riikliku ning ühe eraoperaatoriga. See oleks taganud sujuva ülemineku vanadelt rongidelt uutele.

Nii Elektriraudteel kui Edelaraudteel on olemas väga head kogemused ja oskused reisijateveo ohutul korraldamisel. Riik tellijana oleks saanud reaalsel kogemusel põhineva ülevaate veokuludest ning piletituludest uues olukorras, kus uued rongid on raudteel sõitmas.

Tänane valitsuse otsus toob suure tõenäosusega kaasa konkurentsi kadumise raudteel, sest perioodil 2015-2018 veab reisijaid vaid üks rongioperaator. Sisulise konkurentsi puudumine tarbijatele kindlasti kasuks ei tule,“ sõnas Kalvi Pukka.

Valitsus otsustas eilsel kabinetiistungil, et rongid antakse Elektriraudteele opereerida 2018. aastani perspektiiviga kuni aastani 2024.

Aastal 2017 analüüsib valitsus uuesti, kas korraldada avatud konkurss kõigile võimalikele turuhuvilistele. Kalvi Pukka sõnul on konkurentsi kolm aastat peale selle kadumist taasavada ülimalt keerukas.

„Reisirongiliikluse korraldamine on keeruline kompleks ning spetsiifilisi oskusi nõudev valdkond. Ajani, mil riik võib-olla planeerib konkursi taasavada, ei ole lihtne kompetentsi alal hoida. Et reisijatevedudega taas alustada, tuleb teha väga olulisi investeeringud, hankida vajalikud ohutusload ning palgata väljaõppinud kaader. Teisisõnu on ärisse sisenemise lävi väga kõrge, mis seab konkurentsi tekkimise küsimärgi all ka tulevikus,“ rääkis Pukka.

Edelaraudteel on kehtiv leping reisijateveo korraldamiseks raudteel kuni 2014. aasta lõpuni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena