„Esitasime järelpäringud välispangale, et nad saadaksid meile tehingute dokumendid. Olemasolevate materjalide põhjal on raske öelda, kuidas vaidlustusprotsess kujuneb ja mis on lõpptulemus,“ ütles SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna divisjoni asedirektor Meelis Nurk Delfi Majandusele.

Kuna mõlemad kaarditehingud on sooritatud kiipkaardiga ja kinnitatud PIN-koodiga on seega kaardivaldaja Nurki sõnul selgelt aktsepteerinud tehingu ja kuna tegemist ei ole väärkasutusega, on juhtub panga jaoks küllaltki keerukas.

„Vaidluse kaalukeeleks saabki ilmselt olema broneeringu ja makse tingimused, mida klient tehingu hetkel kinnitas. Neid dokumente me hetkel hangimegi,“ kinnitas Nurk, et probleemiga tegeletakse.

Nurk soovitab inimestel alati tutvuda tingimustega enne maksmist.

„Toonitame, et kõikvõimalike kaugtehingute, hotelli broneeringute ja autorentide puhul on äärmiselt oluline jälgida tehingu tingimusi mida kaupmees peab kliendile tutvustama. Näiteks internetis on osadel kaupmeestel tavapärane võtta regulaartasu pärast esmast registreerimist, sageli ei ole aga regulaarmaksete tingimus kliendi poolt läbi loetud ja hiljem on ebameeldiv üllatus, kui kontot debiteeritakse,“ sõnas Nurk.

Loe petetute kohta artiklit SIIT.