Noormehed olid lennus koos ümberistumistega olnud pea öö-päev ja soovisid seega saabudes koheselt sõita eelnevalt broneeritud kohalikku hostelisse. Kuna aga lennujaama ees polnud öösel taksosid, otsustasid mehed jalgsi lähedal asuvasse rongijaama minna ning üürida seal ees seisva kohaliku Aasia sõiduki tuk-tuki.

„Juht sõidutas meid paari eurosendi eest kohalikku turismiinfopunkti, mille töötaja pidi aitama leida broneeritud hosteli. Peale lühikest kõnet teatas leti taga istuv teenindaja, et meie hostel on broneeringu tühistanud ja kuna linnas toimub kohaliku tähtsusega festival, siis pole meil lootustki leida mõnda teist odavat majutust ning ka kõik rongid on lähipäevadel täielikult täis broneeritud,“ ütles üks Indias viibivatest noormeestest Delfi Majandusele.

Keerulisse olukorda sattunud noormehi ruttas lohutama aga sama tuk-tuki juht, kes nad infopunkti sõidutas.

Mees pakkus võimalust osta pakett, mis sisaldas rongipiletit Jaipuri linna, majutust linnas ning autojuhti, kes neid vajadusel ringi sõidutab. Kokku läks see kolmele inimesele maksma veidi alla seitsmesaja euro.

„Jaipuri jõudsime peale paaritunnist rongis loksumist, selleks ajaks olime nii väsinud, et mõte enam ei liikunud,“ kirjeldas siis veidi üle kolmekümne tunni järjest reisinud mees.

„Läksime hotelli magama, ärgates aga hakkas kahtlus hinge närima. Kuidas saab olla suures linnas ülelinnaline festival, kui ühtegi sellele viitavat reklaami kusagil näha polnud?

Otsustasime internetist asju uurida ja avastasin, et hostel, mille me olime varemalt broneerinud, oli saatnud, kui me juba lennus olime, hoiatuskirja, kus kirjeldatigi täpselt seda sama skeemi ja manitseti ettevaatlikusele. Seejärel otsisime interneti otsingmootoriga firma nime, millele olime makse teinud, kuid ka seda ei leidnud,“ kirjeldas mees, kuidas nad avastasid, et nad on pettuse ohvriks langenud.

Seejärel helistasid noormehed New Delhi hostelisse, et kinnitada broneeringu olemasolu ja küsida nõu edasise kohta.

„Hostelis öeldi meile, et sellesse petuskeemi on haaratud kohalikud ärid, politsei ja isegi valitsus ning kõik see saab alguse New Delhi turismiinfopunktist. Ka hoiatas New Delhi hosteli administraator meid telefonis, et me ettevaatlikud oleksime ja ei räägiks seal kellelegi, et me teame pettusest, kuna see ei pidanud „hea“ olema,“ kirjeldas noormees.

Välisministeerium soovitas meestel pöörduda kohalikku politseisse, kes aga sõnagi inglise keelt ei kõnelenud ning seega sealt turistid abi ei saanud.

„Konsul soovitas meil veel ühe öö Jaipuri hotellis veeta ja andis juhtnöörid, kuidas hommikul tagasi New Delhi poole sõitvale rongile saada. Rongi pilet maksis kolme peale vaid veidi üle kahe euro, nii et petta saime ikka väga kõvasti,“ on turist nördinud.

Kas ja millal raha tagasi saab, mehed loota ei oska.

„Ei tea, kas saabki,“ jääb noormees napisõnaliseks.

Mehe sõnul leidub sama firma nime googeldades mitmeid analoogseid, kuid veidi erinevaid petuskeemide kirjeldusi teiste riikide kodanike poolt. Liba-infopunkt, mille eest noormehed teisi iseseisvalt reisivaid Eesti kodanikke hoiatada soovivad kannab nime „Delhi Tours and Transportation“.